Jump to content

Spørsmål om hylseholder verktøy ?


S.O.N

Recommended Posts

Jeg har slike LEE CASE TRIMMERS.

Låser hylsa mot en slik hylseholderlignende sak, og så er deg bare å snurre i vei med selve cutteren.

http://www.leeprecision.com/cgi/catalog ... secon.html

 

Vist man drar desse lock stud litt hardt sammen med den hylseholderen, så vrir den seg ut sideveis

og setter man det ha på en drill, så er det rene hjulvispen. At dem ikke laget en styring som kunne gå

inn i tennhetteopningen og låse den for siveis bevegelse synes jeg er rart. Jeg har ikke stor nok chuck i drillen

til å sette cutteren på den.

 

Finne det et slikt tool som kunne låse hylsa i senter, så når man satte det på en drill, så gjekk det rundt

med rimelighet i senter ?.......og er det som jeg søker det samme som står lenger nede på LEE siden som dem kaller

'Three Jaw Chuck' med en 'case spinner stud' ?

 

Funker desse i så fall, eller er det noe bedre ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også litt blandede følelser for LEE holderen du nevner. Jeg har samme problem som deg.

I tillegg føles det som gjengene på endestykket (det som settes i drillen) er skjeive,

slik at hylsholderen tar mest på en side og får den til å vri seg.

Jeg har "hylseholderringer" i flere kalibre og alle oppfører seg likt på endestykket.

Kan hende jeg skulle fått meg et nytt endestykke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker innmaten til en Lee Zip trimmer som er satt i drillen. På enden er den "Jaw" saken montert. Veldig lett og raskt å ta hylser ut og inn. Sitter godt fast under trimming.

Er det ikke helt i senter blir det sentrert når du putter i guiden med cutteren og starter å snurre.

Zip trimmen tok kvelden etter noen tusen riflehylser, så dro ut innmaten (stangen hvor du fester hylseholderen) og bruker den i drillen. Er glad for at den gikk i stykker, for dette var mye lettere enn å måtte dra manuelt i snora på Zip trimmeren.

 

Edit: Slettet og rettet innlegg

Etter nermere syn ser jeg at Lee faktisk selger et eget feste til å bruke i drillen :) Hehe

90607 3_JAW_SPINNER_STUD $3.98

 

Spinner stud og Jaw saken burde være utmerket.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...