Jump to content

RÅDYRJAKT UTEN HUND


flanged

Recommended Posts

Jeg var en liten tur ute og posterte etter rådyr i går. Trur ikke jeg satt mer enn ett kvarter før jeg så ett støkt rådyr i full fart på 30 m. Holdt igjen både plystring og skudd, for bak rådyret på 200 m kom det en jogger !

 

Ett par bilder:...

 

Bilde0199-779974.jpg

 

Bilde0200-764558.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vi startet sesongen i går. Fire jegere og to drivere, men veldig vanskelig uten sporsnø.

Jeg fikk tildelt en riflepost på kanten av et jorde. Gliste godt i skjegget da, for jeg så nemlig geit og kje akkurat der da jeg kjørte til møteplassen vår.

Smøg meg tilbake på post, og dyrene stod der ennå. Det vil si, nå så jeg kun ett dyr. Ble derfor en spennende smygjakt fram mot dyret i andre enden av jordet for å forsikre meg om at jeg ikke tok mora fra kjeet. Til slutt slapp jeg skuddet, og det som viste seg å være et bukkekje klappet rett ned. Sju sekunder senere sprang geita ut av drevet på posten ved siden av. En fin start på sesongen :)

Link to comment
Share on other sites

I dag så jeg 3 rådyr på lang avstand som sto å gresset. Smygingen var like enkel som genial. Hadde snøværet rett i trynet og kunne gå rett mot dyra. Det var ei geit med 2 kalver som trosset snøværet. Jeg plukka ut det ene "lille" (jammen store nå) kalven og klemte av. 6,5x55 mm kula satt godt og dyret gikk bare 10m før det datt. Nå har jeg brukt opp rådyrløyva mi får i år !!

 

Bilde0205-713572.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...