Jump to content

Hagen rifle & Kongsberg hagle(Bilder)


ize79

Recommended Posts

Heisa...

 

Har gravd litt i våpenskapet (har også gravd her inne, men er jo en jungel!)

 

Har en gammel Kongsberg hagle, med rolling block på kal 12. En meter langt løp, total lengde 1.40!!

Nummer jeg fant på den, uten demontering vel å merke, er: 231, som er stemplet på siden av løpet.

 

 

Har å en rifle (rolling block) som er merket L.H.Hagen&co, Christiania, som visstnok har en kaliber kalt 10/15 Jarmann?!?!

Merket "staal" på ene siden, å 5939 på andre siden av løpet.

Har hørt det har vært laget noen "bastard" utgaver av denne, merket L.H.Hagen&co, Christiania, men prod andre steder.

 

Har oxo en gammel sideligger som er rett i underkant av 1m lang, men sliter litt med å finne merking, denne er med haner.

Kan komme tilbake til denne ved intresse.

 

Ideèr om hvordan jeg kan finne ut mer om de, eller noen som sitter på info?!

 

La ut 5 bilder, men bare ett par av dem fikk tekst. De andre fant jeg ikke umidelbart igjen?!?!

http://www.kammeret.no/bilder/displayim ... at=0&pos=1

 

http://www.kammeret.no/bilder/displayim ... at=0&pos=0

Link to comment
Share on other sites

Hmmm... Hagla likner den M 22 rolling`en du har bilde av der, men ellers ikke noe som likner noe av det andre.

Skal prøve å fikse bildene

 

 

Søk på "eier" ize79" i galleriet, så kommer det to bilder opp. Skal prøve å legge inn de andre nærbildene i løpet av helgen...

Link to comment
Share on other sites

Tja, dobbelt løpet Husqvarna muligens en Modell 20

Så er det en M22 Kongsberg rollingblock hagle kaiber 12 eller 16? og den i bunn er er Hagen rollingblock i 10,15 Jarmann, det sa du innledningsvis. Som du sikkert så på net siden min, så er min 10,15 Jarmann helskjeftet, men det er Hagen som har laget den også. Tror kansje at den har blitt kappet en eller annen gang....men artige saker du har der.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...