Jump to content

Hvilke viltkamera bør jeg velge?


sexppc

Recommended Posts

Vurderer å kjøpe et viltkamera, men vet ikke helt hvilket jeg bør velge. Skal brukes mest mulig, på alt mulig, døgnet rundt og hele året. Også innteresert i hvor man kan få tak i slikt billigest mulig. Finner fram til mange på nettet, så det er vel egene erfaringer jeg er ute etter. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Dette http://www.skanejakt.se/7569abbd-f16c-4 ... 94-29.html er kameraet jeg bruker.

Tar greie bilder og filmsnutter både dag og natt.

Regner med at de fleste er bra, visst du styrer unna de aller billigste.

IR er altså at det ikke bruker vanlig blitz om natta kan, det også være en fordel.

Det som overrasket meg mest var levetiden på batteriene.

Vanlige batterier er ubrukelige når det blir kaldt.

Lithium batteri eller 12v gelbatteri til motorsykkel som jeg valgte er tingen her.

Men disse kamerane har vel ikke vært i landet så lenge, så det er vel litt prøve og feile enda.

Vel jeg er ikke noen guru på dette område, men i siste nummer av Jeger og Fangstmann er det en

kar som har forsket litt på område.

Navn og nummer kan jeg sende på pm visst det er av int.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bestilte nylig et Moultrie Game Spy D-40 her: http://shop.dreamcatchercameras.com/catalog/index.php?main_page=product_info&cPath=12_73&products_id=1008&zenid=66349502a319f7bb79acaa74db3e7c15

 

Har ikke mottatt det ennå, men kan komme tilbake med en rapport så snart jeg har fått testet det.

 

Kameraet har ikke IR, men blits. Det kan derfor ikke filme om natta, men kan ta bilder. Det har en oppløsning på 4 megapixler, og blitsen er oppgitt til å ha en rekkevidde på ca. 15m. Støtter opp til 4gb sd-minnekort.

 

Prisen med dagens lave dollarkurs kommer på ca. kr 890,- inkl. frakt og moms, så det er i allefall et billig alternativ.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...