Jump to content

Sveising av aluminium


Recommended Posts

Hei san eg lurer på om det finnes noen snille mennesker her som har kunskaper og godvilje til og hjelpe en med skytter med ett lite sveise oppdrag?

 

Jeg har noen AG3-magasiner som skal modifiseres til å passe en Valmet Petra. Da trenger jeg og få laget en låsesystem på de magasinene og det bør vell helst sveises? Sølvlodding har jeg forstått ikke går...Eller finnes det noen andre måter og feste det på?

 

Håper på svar hvis noen kan hjelpe eller har gode råd og komme med.

Link to comment
Share on other sites

Nei. Aluminium bør enten tig eller mig sveises. Begge deler går nok på den dimmensjonen du snakker om her.

Du får kjøpt sveiseelektroder for aluminium bl.a på Biltema men ikke kast bort pengene på sånt.

Skulle gjerne ha hjulpet deg men jeg har for tida ikke egnet apparat til å gjøre det.

Link to comment
Share on other sites

Hvor i landet er det du holder til da? Har en kamerat som driver med sveisen av syrefast og alu. Han kan nok ta jobben han, så lenge det ikke kan bli noe juridisk kluss med å sveise på noen magasiner fra en ag.

 

 

Hei. jeg holder til på raufoss i oppland. Hadde vært supert om han kunne ta jobben.

 

Skulle vel ikke bli noe kluss med det tror jeg...Magasinene er kjøpt i butikk så da får de ta skylda :twisted:

 

Hadde tenkt og bruke en børsemaket til jobben men han har ikke maskiner eller kunskap til sveising av det. :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...