S.O.N Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 Kroning på løpsenden skal etter sigende bidra til at kula forlater løpet nokså rett med godt fordelte kruttgasser. Om ikke annet så bidrar sikkert godt håndverk til at ting iallefall ikke blir dårligere. Har plukket A-demperen i filler og ser at hullene fremover mere eller mindre blir utbrente. 6-kanten på enden har fått litt juling av umbrakoen når man prøver og få modulene fra hverandre. Når kroning på løpet skal vere så viktigt, hva kan man da si om at hullene fremover i demperen mere eller mindre ser ut som kratere og bare øker i diameter. Hvordan turbulens er rundt kula gjennom desse opningene er sikkert ubeskrivelig kaotiskt. Betyr hullene og utgangen i demperen mindre for presisjon en hva kroningen på løpsenden gjør ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuperZ Posted October 2, 2009 Share Posted October 2, 2009 Jeg skyter fra hofta på denne. Ettersom kruttgassene ekspanderer inne i demperen vil gassens hastighet gjennom hullene i demperen bli mye lavere enn hastigheten ut fra selve munningen på pipa. Derfor vil nok kroningen på pipa fremdeles være viktigere enn hullformen inne i demperen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
S.O.N Posted October 2, 2009 Author Share Posted October 2, 2009 Forige gang jeg renset demperen, herpet jeg litt den 6-kant umbrako opningen fremme på demperen (den var nesten umuligt å få fra hverandre), og skuddene forsvant 8 knepp rett sideveis, så jeg er fremdeles usikker på om det var årsaken. Tror jeg skal rense opp 6-kanten litt forsiktig i utgangen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.