Jump to content

Kroning vs. Demper Huller


S.O.N

Recommended Posts

Kroning på løpsenden skal etter sigende bidra til at kula forlater løpet nokså

rett med godt fordelte kruttgasser. Om ikke annet så bidrar sikkert

godt håndverk til at ting iallefall ikke blir dårligere.

 

Har plukket A-demperen i filler og ser at hullene fremover mere eller mindre

blir utbrente. 6-kanten på enden har fått litt juling av umbrakoen når man prøver

og få modulene fra hverandre.

 

Når kroning på løpet skal vere så viktigt, hva kan man da si om at hullene

fremover i demperen mere eller mindre ser ut som kratere og bare øker i diameter.

Hvordan turbulens er rundt kula gjennom desse opningene er sikkert ubeskrivelig

kaotiskt.

 

Betyr hullene og utgangen i demperen mindre for presisjon en hva kroningen på

løpsenden gjør ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg skyter fra hofta på denne.

 

Ettersom kruttgassene ekspanderer inne i demperen vil gassens hastighet gjennom hullene i demperen bli mye lavere enn hastigheten ut fra selve munningen på pipa. Derfor vil nok kroningen på pipa fremdeles være viktigere enn hullformen inne i demperen.

Link to comment
Share on other sites

Forige gang jeg renset demperen, herpet jeg litt den 6-kant umbrako opningen fremme

på demperen (den var nesten umuligt å få fra hverandre), og skuddene forsvant

8 knepp rett sideveis, så jeg er fremdeles usikker på om det var årsaken.

 

Tror jeg skal rense opp 6-kanten litt forsiktig i utgangen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...