Jump to content

Hva skal jeg jakte på i høstferien!?


ko-stens

Recommended Posts

Ja, hva bør jeg gjøre?

 

Får nesten helt sikkert ungefri fra onsdag neste uke og helt til søndagen, og fruen sier det er behagelig å være alene litt og (mystisk...). Her omkring jeg bor, Hamar, er det jaktstopp hele uka pga elgjakta, som starter 5. oktober. Det betyr at jeg må ut av flatlandet. Enten til Oppland eller Østerdalen, evt Sverige. Vestlandet er muligens innen rekkevidde. Bil med 4x4 har jeg, så fremkommeligheten er det ikke noe å si på.

 

Trenger tips på hva jeg kan jakte og hvor uten å måtte betale i dyre dommer, søke grunneiere osv!? Sikkert et hårreisende dumt spørsmål, men... :roll: Kanskje noen trenger hjelp med å felle et eller annet (med det menes ikke trær), eller trenger bærehjelp til et eller annet?

 

Har for øvrig både hagle, kombi og storviltrifle (og har dokumenterte treningsskudd med hagla, samt at jeg har tatt storviltprøva på både kombi og rifle)... Har dessverre ikke hund av noe slag da. Det nærmeste jeg har hund er en enslig, liten kampfisk i et lite akvarium i stua... 8) Hybelkaniner har jeg og, men de står neppe på fugl...

 

Tips mottas uansett med takk! Ingen tips er for dumme! :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...