Jump to content

Samme montasje til Remigton 700 og Seven?


granmann

Recommended Posts

Er det noe som med sikkerhet kan si om basene til 700 og Seven går om hverandre?

Har sett på "kalkultoren" til Leupold, da kommer det opp flere muligheter til 700 enn til Seven, men noen er de samme...

 

Fint om noen kan svare litt kjapt da rifla er bestilt i dag og jeg må handle montasje før hjortejakta.

 

Ja, jeg kunne kjøpt komplett, men gjorde ikke det.

Link to comment
Share on other sites

Min Remington 7 har også bare ett skruehull på den bakre låsekasse-broa, derfor valgte jeg en hel skinne fra Talley. Denne festes med to skruer framme og en bak, i tillegg er montasjen også limt.(Bilder kan sees under ".358 Winchester" tråden på side 3).

 

Jeg har også positive erfaringer med en hel skinne fra Leupold, synes å huske at den het QR. Iallefall hadde den to stk små vippehendler på selve basen.

 

Siden 7(Seven) modellen har en litt kortere låsekasse, sluttstykke og underbeslag enn den korteste 700 modellen, så vil naturligvis ikke disse delene kunne brukes om hverandre. Magasinhus, magasinfjær og tilbringer er etter min erfaring de samme på Rem 7 og korte 700. Noen avtrekk vil også muligens kunne brukes på begge modellene.

 

Dersom en ønsker å bruke litt penger på et skikkelig kikkertfeste på en Remington 7, så har jeg sett bilder av en svingmontasje variant, laget og montert av Albert Inge Rafdal. Bilde av denne ligger på børsemakerens hjemmeside.

 

http://www.rafdal-vapen.no/Glassfibersk ... ow=4⊂=t

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...