granmann Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 Er det noe som med sikkerhet kan si om basene til 700 og Seven går om hverandre? Har sett på "kalkultoren" til Leupold, da kommer det opp flere muligheter til 700 enn til Seven, men noen er de samme... Fint om noen kan svare litt kjapt da rifla er bestilt i dag og jeg må handle montasje før hjortejakta. Ja, jeg kunne kjøpt komplett, men gjorde ikke det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sauer 150 Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 Kort sagt, nei ikke like montasjer. Enkelte typer ja, de fleste nei Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
granmann Posted September 4, 2009 Author Share Posted September 4, 2009 Det var raskere enn forventet. Takker for svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vhs Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 på det bakre festet har seven kun en skrue, mens 700 to. flere hele skinner har kun et monteringshull på bakre del og passer da fint fint på begge. med to dels montasjer viol eg tro det e forsjell. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morgan Cane Posted September 5, 2009 Share Posted September 5, 2009 Min Remington 7 har også bare ett skruehull på den bakre låsekasse-broa, derfor valgte jeg en hel skinne fra Talley. Denne festes med to skruer framme og en bak, i tillegg er montasjen også limt.(Bilder kan sees under ".358 Winchester" tråden på side 3). Jeg har også positive erfaringer med en hel skinne fra Leupold, synes å huske at den het QR. Iallefall hadde den to stk små vippehendler på selve basen. Siden 7(Seven) modellen har en litt kortere låsekasse, sluttstykke og underbeslag enn den korteste 700 modellen, så vil naturligvis ikke disse delene kunne brukes om hverandre. Magasinhus, magasinfjær og tilbringer er etter min erfaring de samme på Rem 7 og korte 700. Noen avtrekk vil også muligens kunne brukes på begge modellene. Dersom en ønsker å bruke litt penger på et skikkelig kikkertfeste på en Remington 7, så har jeg sett bilder av en svingmontasje variant, laget og montert av Albert Inge Rafdal. Bilde av denne ligger på børsemakerens hjemmeside. http://www.rafdal-vapen.no/Glassfibersk ... ow=4⊂=t Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts