Jump to content

Omkamring av Sendero SF II 264 Win. mag til 6,5x55 SE.


Nidhogg

Recommended Posts

Lurte på om noen fagkyndige her på kammeret vet ossen jeg skal gå fram (evnt. om det er mulig?) og kamre om en 264 win.mag til 6,5x55 SE ?

Tenker litt på og gå til anskaffelse av Rem. Sendero SF II men vil ha den i ett litt mer "tilgjengelig" kaliber. Er i tillegg litt svak for 6,5x55 (gammel vane, vond og vende) og tenkte det hadde vært litt kult med en remington 700 i det kaliberet.

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer

Spørsmålet er hvorfor du vil kamre om? - om du tenker rekyl så har du vel allerede en av de mest rekylsvake av storviltpatroner i magnum støtbunn "klassen" (wsm osv kan også nevnes, men liker selv best at patronen "passer i kassen). Er du medlem av et skytterlag får du vel tilgang til relativt billige kuler også. 7mm rem mag blir dyrere. 300 win mag også, selv om en også her får skytterlagskuler (priser) - men rekylen øker naturlig nok en del.

 

257 wby mag har mindre rekyl men er vel ikke formelt sett godkjent som storviltkaliber (var vel noen som snakket om dispensasjon for noe tid tilbake men)

 

Tenker du løpsbrenning er det vel best å skyte ut det løpet du har og så skifte til f.eks 338 eller 358 norma magnum. Men her er rekylen betydelig kraftigere.

 

edit: snakker sef om løpsbytte for alle de ande kaliberene jeg nevner.

Link to comment
Share on other sites

Er vel egentlig bare ønske om å ha et spesielt våpen som ingen andre på skytebanen har :wink: Men hvis det ikke går så går det ikke. Men da kom jeg til og tenke på ett annet kaliber, nemlig 6,5x47 Lapua. Noen som vet hvorvidt det lar seg gjøre og få denne i rem. 700 ? (Mener og ha sett/hørt om rem.700 custom børser i dette kalibret.)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...