Jump to content

luftvåpen 5.5mm


cycorax

Recommended Posts

Hei.

 

Hei.

Ny på dette strålende forumet. Mye nyttig informasjon, men da jeg ikke fant noe som var helt entydig, så får jeg stille ett spm til dere mer erfarne brukerne :)

 

Jeg har vurdert innkjøp av et luftgevær, cal .22

Slik jeg har forstått den nye våpenloven, så er det registreringsplikt på dette. (alt over 4.5mm)

 

I den forbindelse, da dette er nytt for meg, kunne jeg tenkt meg litt tilbakemelding fra andre som har kjøpt denne typen våpen etter den nye loven trådte i kraft.

 

- så vidt jeg har fått med meg, så er det ikke noe krav til behovsbegrunnelse for denne type våpen? (vil utelukkende bli brukt til blinkskyting, har bygd sikker "skytebane" på tomten

- Har plettfri vandel, så det skulle ikke vere noe problem å få dette innvilget?

- behandlingstid? (ca uker)

- Kan man med en godkjenning, innføre våpen fra utlandet? (regner med man da må dokumentere over for tollmyndigheter når dette blir innført?)

 

- Har også forstått det slik at etter våpenet er kjøpt, blir papirene sluttført, oversendt til lokale politimyndigheters om utsteder våpenkort for dette, og dette må benyttes ved kjøp av pellets?

 

- Ellers noen tips, eller erfaringer som er nyttige før man begynner prosessen?

- (feks hvor lenge er godkjennelsen gyldig?)

 

takker på forhånd for alle innspill

 

mvh Bent

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...