Jump to content

Veterinærutgifter ved operasjon


HS Precision

Recommended Posts

Sitter her å vurderer forsikring på den neste hunden(og den som står å venter på Tassen i gården), etter at Tassen døde etter iherdig innsats onsdag :cry::cry::cry: . Han sloss med Støveren om et bein, og foxterriere gir seg ikke før de ligger bokstavelig talt døde :!: Det var ikke greit å få telefon fra dyrlegen om at han likevel ikke hadde greid det 2. døgnet :cry: og dagen ble ikke bedre av å dra VISA kortet for 20 000 i terminalen der når jeg hentet han hjem for siste gang... :cry: ( så vel ikke helt klart terminaltastaturet heller i den stunden,hørte kanskje heller ikke hva hun sa om prisen før jeg så over papirene dagen derpå)

 

Jeg reflekterer litt over prisen nå, fordi det stort sett ikke var annet enn å ta imot meg på natta(jeg sov med hunden der til morgenen) og noen bilder med narkose+ sikkert noen sprøyter. Jeg hadde gitt klarsignal til "å gjøre det som måtte gjøres" og. dvs. inklusive operasjoner om nødvendig. Hadde han overlevd...OK da hadde vel 50 000 og mer vært vel anvendte penger, men jeg er redd at det hadde blitt beydelig mer enn det faktisk basert på de 20 000.- og det som ble gjort for det.

 

Saken er den at jeg nå kan leve med at jeg gjorde det jeg kunne, mens hvis jeg neste gang(gud forby) skulle stå i samme situsjon vil jeg kanskje måtte ta valg jeg angrer på resten ev livet nå som jeg aner hva det kan koste.

Det er ikke de der småregningene på etpar tusen som bekymrer, men hva prisen kan bli HVIS det kreves operasjoner og flere dager på hospital :?:

 

Har noen erfaringer med hva en operasjon med 4-5 dager innleggelse vil koste? Varierer dette fra land til by? Jeg har de siste dagene fått vite at veterinærregninger varierer alt etter hvor i landet og den enkelte dyrlege. Er 20 000.- normalt for 3-4 timers arbeide pluss bilder og kontrastmiddel etc.?

 

Jeg trøster meg med at jeg snart vil få en ny Tassen i hus. Jeg savner han sånn at kun en vilter valp kan flytte fokus nå. Derfor ofrer jeg reinsjakta til helga...Life must go on

Link to comment
Share on other sites

Vil først og fremst kondolere :(

Har ikke erfaring med så langt opphold og behandling som 3-4 dager, men da Ida ble operert for jursvulster (fjerna to spener med tilhørende melkekjertler) i vinter kom det på ca 6500 for to timer operasjon og en dags oppstalling. Antibiotika og smertestillende fra apoteket kom i tillegg, så totalen ble ca 7000. Da var forsikringa grei å ha.

De fleste som har greie på det sier at 30000 er en fornuftig forsikringssum når det gjelder veterinærutgifter.

Link to comment
Share on other sites

Aller først, trist å høre om hunden din.

 

Jeg vet om tilfeller ved spising av grus, slosskamper etc. som har medført langvarige opphold med prislapp på 30-50000,-, så en god forsikring er aldri å undervurdere, og prislappen er heller ikke unormal dersom ting skjer. Å holde en veterinær i gang med operasjon, kanskje på natta, ei helg, kanskje en ekstra dyrepleier... da løper pengene dessverre fort. Eneste gangen jeg ikke har hatt forsikring på mine hunder var den gangen jeg hadde så mange at jeg anså meg selv for selvassurerende, med 3 hunder som i dag er jeg overhodet ikke det.

Link to comment
Share on other sites

Kondolerer med ditt tap....

Jeg vil anbefale deg å sjekke nøye med forsikringsselskapene før du bestemmer deg, for forsikringsselskapene er ikke der for å hjelpe deg når du trenger det, men for å gjøre alt som står i deres makt for å finne en grunn til at du ikke har krav på erstatning. Der er det mye som står med små skrift...Jeg har vært ut for det flere ganger...det er virkelig "organisert kriminalitet" de bedriver....

Link to comment
Share on other sites

Da her jeg vel på sett å vis bestemmt meg for å hente en valp på onsdag, etter råd og tips(og råd/advarsler mot :wink: ) fra div. forum-medlemmer og andre.

Så spørs det om denne tassen er atomdrevet eller bare turboladet. Time will show.

 

Uansett skal jeg gå en runde med div. selskap, har selv Terra på det meste, og ser nå at det er en annen forsikringstråd på forumet. Beklager at jeg ikke så den, men denne uka har jeg ikke vært 100% tilregnelig hverken på det ene eller andre området.

 

Føler meg back on track :D

Link to comment
Share on other sites

Detta var trist lesing.

 

Anbefaler på det sterkeste å ha en god forsikring.

 

Støveren min ble som mange kjenner til påkjørt i november i fjor. Dette skjedde selvfølgelig på en søndag, og ho ble hos veterinæren over natta. 32 timer(hvorav en uten tilsyn), intravenøst, medisiner, sikkert 8-10 røntgenbilder... Det ble 17.540 kroner. Enda da slapp hunn noen form for inngrep. Hadde ho i tilllegg trengt noen operasjon så hadde det fort blitt dyrere. I denna prisen hadde vi to-tre korte kontroller i ettertid uten mer betaling.

 

Pga noen tidligere uhell, men bl.a. knekt tå, så hadde vi passert over 30.000 i veterinærkostnader når Keira var 1 år og 3 måneder. Jeg betaler gladelig det den forsikringa koster i dag!! :-)

 

Vil gjøre deg litt obs på forsikringa til Sparebank 1. Den dekker veterinærutgifter inntil forsikringssum(kjøpssum). For schweizerne mine vil det da si 5000-6000 kroner - og i en slik sammenheng er ikke det noen ting.

Selv bruker jeg Gjensidige. Koster litt mer, men man får også det man betaler for. Jeg ville tatt en runde og hørt med i hvertfall Agria, Gjensidige og Terra. (lurer litt på sistnevnte selv, ser ut til at kriteriene der er ganske like gjensidiges).

Prøvd flere ganger å ringe agria for å få et tilbud, men har aldri fått svar på hverken tlf eller epost - så da blir jeg litt usikker på hvordan det går om man får en skade også, jeg...!

 

En annen ting: Vær obs på når du har hovedforfall på forsikringa! Vi var heldige og hadde hovedforfall i oktober, og hadde dered starta på 'blanke ark ift de 30.000 i veterinærkostnader. Hadde ulykka skjedd før hovedforfall hadde ikke forsikringa dekka fult ut. Så det er greit å huske i tilfelle man har hatt skader i løpet av det siste året:-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Beklager på det sterkeste, ville gått opp i liminga om det skjedde med min hund =/

 

Når du omsider velger ett selsakp fremfor ett annet, jo mer du velger å dekke av "potensielle" skader jo bedre får du det. Sett noen kamerater dekke sine dyr med verdi intil 20 000 og bare de mest typiske av skader. De opplevde en helvetes omgang med forsikrings selskapene i ettertid. Har pga det gått til Agria og dekket hunden i huet og ræva og vel så det!

 

Lønner seg på det sterkeste da totalsummen uten skader ikke er så høy som om noe kanskje skulle skje =/

Har nå hatt ett par runder med skraper, og diverse skader som ble vesentlig billigere pga forsikringen. + at de dekker alt av tester for allergi osv. ganske fornøyd da jeg har "spart" uttalige kroner på forsikringen.

 

jo yngre du får forsikret hunden dess bedre også.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...