Jump to content

hjelp med konsberg 393


RHINO

Recommended Posts

jeg har desverre opplevd veldig ofte klikk, med min kongsberg. kaliberet er 9,3x64, og jeg lader selv. jeg har siden det begynnte, byttet merke på tennhetter, uten at det har hjulpet. etter noe rådføring med andre med samme våpen, har jeg hørt om mange like tilfeller. virker som et vanlig problem. viken børsemaker, annbefaler meg å komme med sluttstykke til han, eller åpne det selv. DETTE GREIER JEG IKKE :evil: jeg skjønner det sånn, at det skal spennes ned, etter det er tatt ut, og "benne" hev armen av. dette for å ta ut tennåla. kan noen der ute forklare meg hvordan jeg skal gjøre det??

Link to comment
Share on other sites

Hevarmen rett ut.

Det er trolig fjæra som er svak.

hei mentor. håpet du var her inne. du hjalp meg med magnum magasinet da våpenet ble bygd om. jeg kjøpte det av magne b olausen, som jeg tror du kjenner. det som viken sa, var at jeg IKKE kunne bare skru bak på tennåla, men skulle stramme fjæra i framkant av nåla.

Link to comment
Share on other sites

Evt kan det være at fjæra må spennes hardere, det gjør du med skruesporet bak på sluttstykket.

 

Dette må du ikke gjøre.

Fremgangsmåten er som følger.

Ta tennåla ut av bolten.

Slå ut pinnen i hanen og skru hanen tilbake.

La tennåla stå i sluttstykket og mål utspring i støtbunnen.

Hvis denne er under 1,6mm må du ta ut låsepinnen i nøtta foran fjæra på tennåla.

Juster nøtta til ønsket fremspring. (1/4 omdreineng justeringer).

Når tennåla har riktig utspring skrues hanen inn til den ligger noen 10en deler fra bunn av oppspenningen.

Sett in låsepinnen.

Nå er nåla riktig justert.

 

Hvis du bare skrur bak blir det ingen forandring på utstikk da tennåla slår ann inne i sluttstykket.

Hvis du legger hanen helt inn i oppspennkusven vil nåla slå an her og ikke der den skal.

Nåla kan da få tretthetsbrudd da den ved hvert avtrekk vil strekker seg.

 

Thor

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...