Jump to content

Når er Løpet utslitt?


Mauser VZ24

Recommended Posts

Lurer på om noen på forumet har opplevd noe lignende som meg.

Jeg har en Remington 22-250 VSSF. Den er skutt en god del med den å den har hatt god pressisjon. Jeg har vært vældig godt fornøyd med Sierras 55 SBT kule,men nå holder ikke rifla kulene på et a4 ark på 100m.

Har også sutt med Sako helmantel å den går godt. Er det mulig at løpet bgynner å bli utskutt???

Link to comment
Share on other sites

Hei, har omtrendt samme rifle som deg en VS i 22-250. Om dette kom problemet kom "over natten" tviler jeg på at utskutt løp er synderen.

Har "skutt ut" 22-250 løp tidligere, og disse .........ja det har blitt noe 1000 skudd med 22-250 over de siste 10 årene.....har varslet med først noen uforklarlige slengere, og deretter begynner samlingene og "åpne" seg.

En nogenlunde sikker måte å holde øye med løpet på er:

Når løpet er helt nytt, tar du en kule, slipper den inn i kammeret, og måler hvor langt det er ifra kulespissen og til løpsmunningen. Denne kulen legger du i en pose, med en lapp med målet på.

Så kan du ved jevne mellomrom foreta samme testen, for å sjekke utbrenningen foran kammret.

Sånn generelt ser det ut til at løpene mine har holdt presisjonen i, ett sted imellom 1000 og 1500 skudd. Mulig det er oppnåelig å øke denne ved nitidig pussing, og aldri varmskyting av løpet.

 

Selvfølgelig flere mulige årsaker i ditt tilfelle, men som en "starter".

 

Skikkelig puss, med mantelfjerner.

Sjekk alle skruer i kikkerftmontasje.

Jeg ville plukket stokken av riflen, rengjort skikkelig, og sjekket at allt ser ok ut, for deretter å skru det hele sammen.

Om ikke rifla er beddet.......få det gjort.

 

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...