Jump to content

Valpen spiser bæsj


Ilatad

Recommended Posts

Hei

Jeg har en PBGV som er 11uker nå.. Han er veldig glad i å spise sin egen bæsj.

Jeg prøver å holde plena ren for bæsj og "ta" han når jeg ser at han spiser, men det virker som en umulig oppgave.

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre?

Får han for lite mat? (han får rett mengde ifølge det som står på matsekken)

 

Han er VELDIG glad i mat og sluker all maten han får med en gang (det har jeg ikke opplevd en hund har gjort før)

Link to comment
Share on other sites

Du må jobbe langsiktig og prøve å ta han for det når det skjer! Så går det over av seg selv!

Det skal jeg gjøre. Takk for tiset ;)

 

Min PBGV elsket å rulle seg i det samtidig. :evil:

 

:lol: ser for meg pelsen da.. litt vått det som kommer ut å kanskje? :D

Link to comment
Share on other sites

Har også hatt dette problemet med mine hunder. Også katteskit kunne være en delikatesse. Når det gjelder spising av sin egen skit så gikk det over etterhvert, og når jeg tok de på fersken så fikk de høre min mening om det. Om det hjalp med korrigering eller om de vokste det av seg, vet jeg ikke.

 

Mener å ha hørt at ulvene gjerne spiser sin egen skit ett par ganger for å utnytte fullt ut den energien som er i avføringen?? Men om det stemmer skal ikke jeg si.

Link to comment
Share on other sites

Trivielle valpe"problemer" :lol:

 

Tror alle mine hunder har gjort det mens de var valper, ingen av de gjør det nå uten at jeg har gjort noe spesielt. Slipp er ett ord de har fått inn rimelig tidlig, og slipper de ikke har jeg veldig lange armer :wink:

Link to comment
Share on other sites

Att valpar äter bajs beror oftast på att bajset luktar hundfoder. Dvs de har inte tagit upp alla näringsämnen, fett etc. ur fodret.

 

Växer bort av sig själv hos de allra flesta och som sagt påstås det att ananas gör att bajset luktar/smakar mindre gott.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...