Jump to content

Sauer 202 jaktmatch - varianter


jomjom

Recommended Posts

Jeg har en 202 classic stående som jeg har hatt noen år og er meget fornøyd med. Når jeg nå vurderer anskaffelse av en ny rifle står dermed Sauer høyt i kurs, men denne gangen kunne jeg godt tenkt meg å se nærmere på en jaktmatch-utgave.

Jeg har så vidt klådd på en noen år gammel jaktmatch, men etter det jeg forstår finnes det også flere utgaver av sorten. Her kan sikkert Sauer-ekspertene på forumet hjelpe med detaljene :D

Stemmer det at det er tre utgaver (gammel type, ny type "jaktmatch classic" og ny type "jaktmatch wolverine")?

Hva er forskjellene på disse tre (hvis det er tre)? (pipeprofil/pipelengde/fluting, skjefte, skjeftemateriale, avtrekk, coating(rustbeskyttelse), vekt, mulighet for tofot, letmetallkasse osv osv ???

Har tenkt å se etter en brukt utgave, eventuelt en "gammeltype" som står igjen hos en eller annen våpenpusher. Noen med tips? Bør jeg heller satse på nytt ?

 

På forhånd takk for gode tilbakemeldinger :D

Link to comment
Share on other sites

Butikk modus på:

 

Vi på jaktpartner gjøvik, kan levere sauer jaktmatch med kkc eller tyristubben stokk til hyggelig pris. er litt usikker på prisen da jeg bare en ansatt til tider, er også usikker på lager og tilgjengelighet men vi har hvertfall en med kkc stokk på lager. Kassene som er brukt er av typen stålkasser.

 

Butikk modus av.

 

Sauer er flotte våpen har selv en 200 som nicket sier og skulle jeg kjøpe ei system børse til ville jeg heller valgt en 202, enn mauser og blaser.

 

Men let litt på bruktmarkeder, ring litt rundt og du kan være heldig og finne nettopp det du er på jakt etter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...