Jump to content

min første selvladede


TRG-22sksk

Recommended Posts

jeg og en kompis var og testa våre første selvladede, og resultatet synes jeg var litt merkelig. med 44grs krutt fikk jeg stor spredning mens kompisen fikk liten spredning. Prøvde så med 43 grs krutt og da fikk begge to liten spredning. Det snodige er at vi har begge to Rem 700, men jeg har "ultimate sniper" stokk. Burde ikke vi fått samme resultat på samme kule?

 

Krutt: N-150

Kule: Sierra MK 168grs

Link to comment
Share on other sites

Jeg er storfornøyd med stokken. Den er etter min mening helt super og skyte med. Nå er ikke min erfaring med skarpskyttervåpen bredere enn at jeg har skutt med NM-149 som er forsvarets skarkskyttervåpen og den kan etter min mening ikke sammenliknes med den jeg har :D

Link to comment
Share on other sites

Nei det har du rett i det kan ikke sammenlignes.

 

Etter litt mellomskiver og slik så er min stokk som skapt til meg :mrgreen: Også er den utrolig stiv og stabil så den slipper du tull med.

 

Har skutt mange serier på 10mm med den stokken og en remington i 308win jeg hadde før.

 

Nå sitter den på en .243win som skal få en avtrekks jobb så skyter jeg nok 10mm med den også :wink: Nå skyter den ca 20-25mm som er bra med tanke på det jæ... avtrekket :?

 

Men tilbake til topic.

 

Prøv forskjellige ladninger så vil dere etterhvert kanskje finne ei ladning som går likt i begge våpen. Men alle våpen har sine favoritter så ikke sats på att det er den samme i begge våpen.

Link to comment
Share on other sites

hehe.. du er bare sur for at jeg traff bedre enn deg med original stokk :lol:

 

Vi må vel finne godladninga til hver vår børse uansett regner jeg med..

Jeg må nok også bestille meg en ny stokk jeg også.

 

 

jeg og en kompis var og testa våre første selvladede, og resultatet synes jeg var litt merkelig. med 44grs krutt fikk jeg stor spredning mens kompisen fikk liten spredning. Prøvde så med 43 grs krutt og da fikk begge to liten spredning. Det snodige er at vi har begge to Rem 700, men jeg har "ultimate sniper" stokk. Burde ikke vi fått samme resultat på samme kule?

 

Krutt: N-150

Kule: Sierra MK 168grs

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...