Jump to content

Remnington 700 SPS tactical 223/308


MADMADS

Recommended Posts

Da er storerem og lillerem komt i hus.

 

Eg har no anskaffet meg to Remnington 700 SPS tactical 223 og 308.

 

Første intrykket var lovende med at jeg likte god Houge stokken, avtrkket virket ok, og våpenet gad en god følelse. Ser at våpen er ypperlig på gåsejakt (223) og til storviltjakt, samt koseskyting.

 

Hadde som sagt to tilatelse på våpen i 223 0g 308 som gikk ut på dato, og her måtte det handles fort og(noget billig). Vurderte ulike alternativ men valget falt på Remnington 700 SPS tactical 223/308.

 

Trenger råd om å "break" inn disse våpene brekke inn løpene. Dette var et ukjent fenomen før jeg ble medlemm av sluttstykke og kammeret.

 

Kom med gode råd til den stolte eier av StoreREM (308) og LilleREM (223), og Seven(223).

 

(pluss mass annet bruksjern i tre og plast i ulike kaliber)

 

Bilder og annet kommer seinere( men eg datatekniskutviklingshemmet når det gjelder visse

ting på PC :oops::oops: )

 

 

 

________________________________________________________________________________

 

Liten oppdatering 27.04.10.

 

SoreREM i 308 win går som en drøm, har samlinger med vanilh NATO på 30 til 25 mm p ca 100 m,

satser på bedre presisjon når eg (eller min ladesjef Duble`for gjort det)

Er god fornøyd med børsa, har satt på en Fotaine 3-12x50 kikkert som fungerer godt koseskyteing på dag.

Har satt på Leopold QR montasje på begge riflene.

 

Med LilleREm har eg prøvd noe NATO 62grns kuler, som ikke samler noe særlig.

Er de noen som har gode erfaringer med ferdig ammo ti Remington 700 SPS tactical i 223 rem ?

 

I Rem Seven har eg brukt AE 55grns ammo med god presisjon mer er tom for de fortiden.

 

 

MADMADS

 

 

 

 

:D:D:D:D:D

 

MADMADS

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker løps innbrekkingen til adams & bennet løpene på alle nye løp jeg kjøper.

 

Og den er som følger:

 

Pusse etter hvert skudd de 5 første.

Så pusse etter hvert 5te skudd de neste 50 skudda.

 

På litt rufsete løp løp har det blitt bra og i gode løp har det blitt jæ... bra :mrgreen:

 

Løpene mantler lite og gir god presisjon.(Det hadde de sikkert gjordt uansett)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Eg var inne en tur på Jakt og Friluft da vi var på ferie tidligere i juli, og eg falt for Remnington 700 SPS tactical :P

 

Nå har eg en 9 år gammel 700ADL, så ønsker å bytte den ut.

Mitt problem med den gammle og sansynnlig en ny remington er at kolben er for lav til meg så den må bygges opp på en eller annen måte. :?

 

Nå har eg lest litt om kydex her på kammeret så lurer på om det er å annbefale til Remnington 700 SPS tactical

hvis eg går for den :?:

 

Ser frem til bilder og din tilbakemelding på Remnington 700 SPS tactical

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...