Jump to content

muligheter for fisking i femundsmarka


aiwass

Recommended Posts

jeg har tenkt meg til Femundsmarka på fisketur i sommer.

så i den forbindelse lurte jeg på om noen har vært i området Muggåa-Røa i det siste.

dette området er det som er mest lokkende for meg. har gått Muggåa opp til sjøene tidligere og det frister til gjentakelse, men jeg lurer på et par ting.

 

er det noen som vet hvordan vannføringen er?

antar at det er mange andre ute på denne årstiden, men er det noen steder der man får være "alene"?

 

evt. om noen vet om noen andre elver med ørret og harr på østlandet der man får villmarkspreg over tilværelsen?

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat vært på en ukes padletur på svenskesiden selv med utgangspunkt i käringsjön, bæring over i hån, ned i rogen, opp reva til revsjøen, gjennom de tre styggsjøene, ned i røa vassdraget, litt nedover røa, opp igjen til rogen, over rogen inn i rødvika, over i rödsjön, ned igjen til käringsjön. Dette var vel egentlig den første lengere padleturen jeg har vært på, men jeg ble noe skuffet over at det knapt fantes ørrett på svenskesiden. Snakka med flere på turen som fisket, men nesten ingen av dem hadde sett no særlig ørrett på turen, bortsett fra en som hadde tatt en på 2,4 kg og en som hadde tatt en på 1,6kg. Så det er helt klart stor fisk der, men vi så lite til den. Hvordan er det med fisk på norske siden nedover røa og mugga da? sku gjerne hatt en tur til i sommer men har lyst til å fiske noe annet en harr og gjedde :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...