Jump to content

Ladedata 7mmRM Swift A-Frame 175gr


RAN

Recommended Posts

Ladeboken 6 oppgir 63,0g MRP og 60,0g N160 som Max med 175g Nosler Patition.

Jeg tror jeg personlig ville gått for MRP2, startet på 63g og jobbet meg forsiktig opp til jeg var fornøyd (max).

Det er viktig å være klar over at det er store avvik i hva som er max ladninger i ulike hylsefabrikat når du jobber med 7mmRM.

Jeg når max 3-4g tidligere når jeg bruker Winchester og Federal hylser enn når jeg bruker Remington hylser. Norma hylser har også ganske god plass!

Jeg når trygt 1000m/s i mitt våpen når jeg bruker 139g Hornady kuler og Remington hylser, men om jeg bytter til Federal hylser når jeg "bare" 945m/s før trykket er maks.

Link to comment
Share on other sites

Er desverre ikke så rutinert( mangler både kronograf osv, skytebanene/tidene tillater lite prøving og feiling og vanskelig å sjekke samling osv) når det gjelder og jobbe seg oppover mot max, jeg velger å safe fremfor de motsatte. Ønsker i utgangspunktet å bruke MRP da det er dette jeg har liggende. Lader med Norma hylser. Mulig jeg må få tak i A-Frame i 160gr da denne er nevnt i boka.

Link to comment
Share on other sites

Ladningen jeg nevnte på 63g MRP fra ladeboka er max i Federal hylser, den vil være helt trygg i Norma hylsene dine selv om du bruker 175g Swift AF i steden for 175g Nosler Pat.

Husk at mange 7mmRM rifler har kort friflukt. Gi deg selv litt "spillerom" og velg friflukt på 1mm eller mer.

Lykke till :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...