Jump to content

hunden halser i løpestringen


Roy

Recommended Posts

hei, har en 5 år gammel NES som en dame ga meg istedet for å avlive. tanken med hunden er ettersøk. etter jeg overtok hunden har jeg merket noen uvaner hos hunden som jeg ikke liker. han har en løpestring på ca. 30 meter han går i. men når jeg er inne eller borte piper og klager hunden noe veldig, helt klart at den er ensom fa den er veldig glad i folk, men hvordan kan jeg få denne "uvanen" bort? Synes ikke om hunder som halser, piper å "syter" når eier er borte og vill også skåne naboene for dette.

 

På forrhånd takk :)

Link to comment
Share on other sites

Det første du må kutte ut er løpestrengen, ingen dyr trives med å bli bindt fast utendørs uten noen mulighet for å stikke av hvis noe uforutsett skjer. Hundegård er mye bedre, da føler den seg mye tryggere, når uvedkommende ikke kan komme inn.

Ellers er oppskriften mengder med bøter med vann, men kun riktig øyeblikk.

 

En annen ting er det hundepsykologiske med pipingen, den gjør det nettop for å påkalle seg DIN oppmerksomhet. Du kommer ut og kjefter, bikkja bryr seg ikke om kjeftingen, men at du kommer ut. Det er det viktigste, det er det den ønsker, og har oppnåd målet sitt, og kommer til å fortsette.

Link to comment
Share on other sites

når det gjelder stringen er det mange meninger, jeg mener den er bedre pga at den kan flyttes og at hunden kan gå over større areale. og den har en stor garasje å gå i.. skal prøve å ha hunden nert loftet så vassbøtta treffer godt. takk for svar.

 

noen tips til vass bøtta, må vell legge eg så hunden ikke ser meg?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...