Jump to content

358 win subsonic


resept

Recommended Posts

Hei folkens, jeg har tenkt og prøve og lade 358 win subsonic.

Det jeg da lurer på er først og fremst på ladedata på forskjellige typer kuler som andre har prøvd med godt hell?

Hva kan jeg bruke som fyllmasse og hva er best?

Hvordan blander jeg inn fyllmassen? Må jeg måle opp hver mengde i krutt og deretter blande d m fyllmasse eller er d godt nok og toppe hylsa me fyllmassen?

 

Håper på vennlig respons........

Link to comment
Share on other sites

Vellkommen til forumet resept :D

 

Bruker 310g wooleigh til stille pille i 358Win.

Mener ganske bestemt at det er 12g N340 jeg bruker, men har ikke ladenotatene mine for hånden så jeg tar et bitte lite forbehold.

Jeg bruker ikke noen form for fyllmasse og det funker greit!

Denne ladningen stabiliserer fin i en Ruger Hawkeye med 1-12 twist, og samler på ca 60mm på 100m.

Gjør oppmerksom på at denne bare er lovelig på rev og mindre vilt, og at du ikke klarer kravet til rådyr om du så bøyer deg baklengs med en 358Win i sub.

Den ladningen jeg bruker blir jo ikke billig med den kuleprisen, men den er morsom å leke med og inntregningen er formidabel.

 

Forøvrig har vi en veldig fin 358Win tråd her på kammeret som jeg oppfordrer til å bruke så lenge det er dette kaliberet det gjelder :!:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...