Jump to content

"Service" på Zeiss?


Apelars!

Recommended Posts

Jeg har en ca 20 år gammel Zeiss Diatal(?) 4x32 som stod på en rifle jeg arvet.

 

I fjor ble jeg nødt til å sage opp våpenskapet mitt pga nøklene forsvant, og i den forbindelse fikk den fremre linsen en del gnister og slipestøv på seg. Noe av det får jeg ikke av linsen igjen, og jeg vil ikke gnukke for hardt for å forsøke få det av igjen. Er det mulig å gjøre noe med dette, eller er det best å la det være?

 

Kan jeg sende inn kikkerten til Zeiss og få de til å ta en "service" på den, selv om jeg ikke har noen kvittering eller garanti?

Jeg kan ikke se noen forandringer eller skygger når jeg ser i kikkerten, og bildet er like skarpt som før, men partiklene er synlige på linsen når jeg ser på den (fra utsiden).

 

Moralen til alle, er at nøkler er kjekkt å ha, men kodelås er bedre (og hukomelse).

Heldigvis så har nøklene til skapet aldri dukket opp igjen :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ring Zeiss Norge og legg frem problemet så får du et svar . For min del har jeg meget god erfaring med god hjelp fra Zeiss selv om kikkerten er gammel og de spør ikke etter kvittering eller , kikkertene er jo nummerert . Du kan jo få skifet linse tipper jeg men da må den inn til fabrikk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...