Jump to content

Samletråd/artikkel på vedlikehold, modding, utstyr ønskes;)


tor-egil87

Recommended Posts

Hei, jeg regner meg selv som en nybegynner og siden min mentor og far er av typen "Eg køpte Mauseren min av Jon i -73 og alt eg pekar på det ligg dødt" så trenger jeg noe hjelp :?

Jeg har sett at det er utrolig mange flotte og informative tråder, men etterhvert blir man både litt lei og fortvilet over å stadig komme over ny informasjon. Dersom jeg setter meg ned og leser om pussing i en generell tråd ender det med å kun lese ørten innlegg som alle sier noe forskjellig, men at de hver og en har riktig fremgangsmåte.

 

Det jeg (og forhåpentligvis noen andre) ønsker/trenger er en tråd av en som enten er børsemaker eller en annen som er såpass faglig dyktig at han kan lage en standard artikkel for nybegynnere om feks:

 

*Vedlikehold av våpen eller annet jakt/skyteutstyr (nødvendig utstyr, hvordan utføres pussen mtp. ikke å skade noe)

*Hvilke modifiseringer man kan/burde gjøre med sitt våpen (bedde, avtrekk, fritt løp, demper, tofot osv.)

 

Sikkert mye annet og, men feks. kikkert og lading er jo allerede tråd og artikler på.

 

Det jeg da er ute etter er forklaringer på hva, hvordan og minst like viktig hvorfor, ellers ser man ikke sammenhengen skikkelig i det som skal gjøres. Dette må helst være en generell forklaring som vil virke for de fleste merker/typer så søker man heller opp sitt spesifikke våpen i en eksisterende tråd for å finne spesiell info der.

 

Dersom noen av dere flotte kammerater forsøker dere på noe av dette så ville dette vært læringsrikt og hjelpfullt både for meg og utstyret jeg sleper rundt på, tusen takk :wink:

Link to comment
Share on other sites

Kikket over innlegget mitt og beklager hvis noen føler jeg slenger dritt om andre tråder eller innlegg, var ikke slik ment :(

Prøver bare å få til en generell artikkel/tråd med samlet info om det forskjellige utstyret, og forklaringer på hvorfor og hvordan :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...