Jump to content

Federal Power-Shok?


Hjortetrekk

Recommended Posts

Søkte på denne patrona, men fant ikkje det eg lurte på...

 

Spørsmålet mitt er: Duger denne patrona til storviltjakt (hjortejakt i mitt tilfelle)? Noken som har erfaring med den? Har hørt at den skal være nokså mjuk og lett ekspanderande? Korleis er restvekta? Er mantel/blykjerna lodda slik som oryx`en er? Har hørt mykje om federal fusion og at mange synst den er bra. Men denne veit eg lite om.

 

Grunnen til at eg spør er at eg kjøpte denne patroneska med en tilfeldighet, og tok også skytterprøva med den. Presisjonen var upåklagelig i Sako`en. Derfor vurderer eg å kanskje bruke den til jakta.

 

Hjortetrekk

Link to comment
Share on other sites

Har ikke prøvd den, men det er ei helt vanlig blyspisskule som ikke er lodda og dermed ikke får de beste restvektene og mulighet for dårlig inntregning ved treff i grove bein. Kjøp deg en pakke Fusion du. Koster ikke manger kroner og det er ei mye bedre og LODDA kule. Kan sammenliknes med Oryx selv om de er konstruert på forskjellig vis. Fusion er også ei hardere kule enn Power-Shock i tillegg til loddinga og tåler dermed mye mere

Link to comment
Share on other sites

Lapua Mega har eg brukt tidligere. Presisjonen var veldig bra, innenfor 150m, men likte ikkje korleis kjøttødeleggelsane såg ut etterpå. I tillegg er jo Lapua meget flat framme på blyspissen, som lettare kan føre til kiling i kammeret, men også dårligere flyteevne (ballistiske egenskaper). Eg hugser eg fekk problem med presisjonen når holdet blei 200+. Men det var min erfaring da :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...