Jump to content

anbefal meg ett passende kikkertsikte til revolver..


Hedmarkingen

Recommended Posts

Jeg har satt opp disse "retningslinjene"..

1.5-6x forsterkning

1/5-MOA @50 meter per klikk eller bedre

eye relief 70 cm ( 27 tommer )

Exit Pupil: 6 til 10mm eller bedre..

gassfyllt

retikkel: duplex eller target dot ( http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/1/10/Reticles_vector.svg/480px-Reticles_vector.svg.png

 

Dumt at det ikke finnes en god guide til kikkertsikter og holografiske sikter her..

Har kun sett en om kikkertsikter, da til rifle.

Link to comment
Share on other sites

Midwayusa.com har en egen side med håndvåpenkikkerter.

 

Hva det er brukanes til er noe annet. Du kan jo ikke jakte med pistol/revolver i Norge. Satt på et holografisk sikte på min revolver. Følte det ble feil da siktelinjen kom så høyt at jeg måtte totalt endre måten jeg presenterte revolveren. Det er jo en vanesak, men jeg likte det ikke.

 

Har du lyst på et Holografisk sikte så har jeg et ATN sikte du kan få for 500 kroner pluss frakt. Du kan velge mellom fire ulike rektikler. Send en PM om du er interessert.

 

Du kan se produktlink her!

Link to comment
Share on other sites

Midwayusa.com har en egen side med håndvåpenkikkerter.

 

Hva det er brukanes til er noe annet. Du kan jo ikke jakte med pistol/revolver i Norge. Satt på et holografisk sikte på min revolver. Følte det ble feil da siktelinjen kom så høyt at jeg måtte totalt endre måten jeg presenterte revolveren. Det er jo en vanesak, men jeg likte det ikke.

 

Har du lyst på et Holografisk sikte så har jeg et ATN sikte du kan få for 500 kroner pluss frakt. Du kan velge mellom fire ulike rektikler. Send en PM om du er interessert.

 

Du kan se produktlink her!

 

Det er nok mest "må ha" og nyskjerrighets faktoren som gjelder.. Men de har jo det fortrinn at man kan se hvor skudda ender opp og slipper å drasse på den kikkerten som noen drar med seg.

Om nå bare Hedmark våpenkontor får satt fra seg kaffekoppa sine og får sendt meg svar på søknada mine så får man se..

 

Det er ikke mine revolvere desværre :(

SW%20629-2%20Classic%20Hunter%2044MAG.JPG

pix873003906.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...