Jump to content

Tempregulering av lee smeltegryte


bbingo

Recommended Posts

Takker så mye for link!

 

Nå har jeg bestilt en PID regulator med temperaturføler. Har planer om å få sveiset en mutter i bunnen av gryta (på utsiden) og skru fast føleren der. Tenker lit tpå å borre hull i gryta, slik at føleren har kontakt med blyet, men dette er vel strengt tatt ikke nødvendig?

 

Bestilte også et steady state relè 24-480V AC, 25A + Heat Sink så nå er det bare å glede seg.

 

Har blandet 240 kg blylegering i løpet av de to siste helgene så jeg er klar!

 

Jeg ser på tegningen at du har to koblinger til strømnettet. Disse kan vel kobles slik at man bare trenger ett støpsel?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Endelig har jeg funnet en passende boks til å ha oppsettet i.

 

Jeg har koblet det slik at jeg har en kontakt på toppen av boksen, slik at jeg kan bruke enten den lille eller store Lee gryta og bruke den samme PID regulatoren. Det ble skikkelig lekkert.

 

Men nå er det vel bare å pakke den ned. Skal overta nytt hus og bli samboer om 12 dager. Fordelen er selvfølgelig at jeg får disponere 100 kvadratmeter med kjeller - deriblandt et 11 meter langt rom. Der skal det bli skytebane - ihvertfall for luftpistol. Har funnet et firma i Sverige som selger vendeskive til ca 2000,- og et annet firma som selger nedskalerte pres- og duellskiver.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...