Jump to content

Kikkert til praktisk rifle?


IL2

Recommended Posts

Hei alle sammen, min første post her inne. Har tatt godkjenningskurset i praktisk å snuser på å kjøpe meg ei praktisk rifle. Har fått prøve og synes det var sabla morro.

 

Men hvilket kikkertsikte kan anbefales, kom hjerne m anbef i prioritert rekke følge. :)

Link to comment
Share on other sites

Da må du først si hvor mye penger du har.

 

Generelt, er det ett (kanskje to) som skiller seg ut - Zeiss variopoint 1,1-4 og svarowski z6 1-6 (eller hva den nå heter). Jeg har ikke prøve swaroen selv, men den skal i følge flertallet av rapporter jeg har fått være en hel del mere kilen på øyeplaseringa en zeissen.

Fra 10000 brukt.

 

Neste på stigen er Meopta meostar 1-4 2moa K-dot og trijicon accupoint 1,1-4. begeg disse er nesten på høgde med zeissen, men til en vesentlig lavere pris. Hvis du får til å skyte BAC, er Trijicon TA11 3,5x også her omtrent i pris/ytelsesskalaen, men kan du ikke skyte BAC er den håpløs.

 

Det er verdt å merke seg at Meopta uansett modell med 4 moa K-dott er et bra steg under disse tre, da retikkelet blir vel grovt.

 

Under disse igjen har du Leupolt VXIII eller european 30 med ett eller annet vettugt retikkel (de billige modellene holder ikke, de har en tendens til å gå i filler på AR med comp - det er ikke mye rekyl, men det er ekstremt rask akselerasjon, noe som har en tendens til å riste i filler ting).

 

Det finnes rmieligere sikter som holder også, flanker her på forumet har en millet 1-4 tror jeg, som har fått bra omtale i usa. aner ikke hvor bra det egentlig er.

 

Dagfinn

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...