Jump to content

Merkelig feil - treghet etter avfyring av lerdueammo


Guest

Recommended Posts

Hei,

 

I går var jeg på skytebanen og skjøt. Etter et skudd av typen Nitedals Ultra TS opplevde jeg at haglen var vanskelig å brekke. Jeg fikk likssom åpnet den noen millimeter, men etter det var den trå og hard å åpne. Det var allikavel ikke verre enn at jeg med litt makt klare å brekke haglen og ejektoren kastet da ut tomhylsen. Hylsene er av slik type med lang hals og jeg har opplevd lignende med pumpehaglen min. Kan dette skyldes at halsen på hylsene utvider seg ? Jeg kan ikke se noen buler eller lignende i løpet og jeg har også sjekket ejektorene ved å trykke dem inn og sleppe dem ut, de ser ut til å virke. Jeg tok en inspeksjon av resten av haglen og kan ikke se noe skade med det blotte øye. Allikavel føler jeg at haglen er hardere å lukke når jeg nå prøver å skyte med det nederste løpet (det var i dette løpet at hylsen ble sittende fast). jeg har en Berette S682E og har ikke opplevd lignende med denne haglen før. Kan jeg ha ødelagt noe ? Jeg tok en ordentlig puss av haglen i går og håper at dette var en engangshendelse. Som sagt så ser jeg ingen fysiske feil.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...