308nm Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 Skal en tur til Vega øyene i nordland i juni, er det noen jakt på sel da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matti Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 http://www.fiskeridir.no/fiskeridir/fis ... ystseljakt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
308nm Posted March 15, 2009 Author Share Posted March 15, 2009 Takk for det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Celcius Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 Det har i hvertfall tidligere vært jegere som har organisert jakt på sel i Vega kommune. Hva priser var på dette vet jeg ikke. Ser ut som du kommer mellom 2 perioder når det gjelder Steinkobbe: Jakt på steinkobbe 1. periode: 2. januar – 30. april. Jakt på steinkobbe 2. periode: 1. august – 30. september. Når det gjelder Havert: Jakt på havert nord for Stad 2. januar - 15. september. Men store områder av området er fredet i hekke og yngleperioden for sjøfugl. Du kan sjekke med Vega Kommune: http://www.vega.kommune.no/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Posted March 16, 2009 Share Posted March 16, 2009 Jeg har akkurat printet ut søknad om jakt på kystsel, og lurer på om noen erfarne sel jegere kansje kunne gitt meg noen tips, Bor midt i hordaland, så sogn(?) blir vel nærmeste alternativ. og hvilken bipod vil dere anbefale til dette? harris? størrelse? har en mauser m98(30.06) med jaktstokk, hausken standard demper og en ok Schmidt & Bender kikkert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FMH Posted March 16, 2009 Share Posted March 16, 2009 Hei Les igjennom denne tråden. her står det mye bra: viewtopic.php?f=21&t=11898 Ellers ønsker jeg deg lykke til med seljakta. Og du kan bare forberede deg påog bli skikkelig bitt av basillen!! Seljakt er skikkelig morro og spennende!! Jeg skal ut til torsdag og lørdag igjen....og gleder meg!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts