Jump to content

Bygge våpen


Guest

Recommended Posts

I lykkerus av at sønnen har plukket opp sin gamle fars interesse, har han forært meg en kolbe av litt finere utførelse. Årsaken til dette er at jeg nett har kjøpt meg en Mauser k98 og han mente kolben ville gjøre seg godt på denne. Men mauseren er i såpass god stand og nummerlik at jeg har bestemt meg for å restaurere den orginale kolben og bruke den andre kolben på noe annet. Da falt det meg inn at jeg vil bygge meg ei rifle. Trenger jo en 6.5 til reinsjakta fant jeg ut, så hvorfor ikke kjøpe en låsekasse, ei pipe m.m. og skru dette sammen til en egen orginal kreasjon. Selvsagt med hjelp av en våpensmed.

 

Jeg gjør naturligvis regning med at det må sendes en søknad til øvrigheta om løyve, men er svært usikker på hvordan dette bør gjøres og hvordan jeg bør gå fram. Er derimot overbevist om at det sitter noen glupe hoder her på kammeret med kunnskap og erfaring angående dette, så setter stor pris på om noen ser seg villig til å dele sine erfaringer med meg. Her tas alle tips og råd imot med en stor takk.

 

Om noen føler for å ytre meninger om hvilke låsekasse, pipe og andre tekniske innretninger jeg bør ta sikte på, så setter jeg naturligvis også pris på det.

Link to comment
Share on other sites

Du trenger kjøpetillatelse på en låskasse og et løp, legg ved et skriv og forklar at du skal skru dette sammen til et våpen. Alternativt får du børsemaker til å gjøre ferdig løp og låskasse og søker på rifle i det aktuelle kaliberet.

 

Til et slikt prosjekt ville jeg ha letet opp en Husqverna med sivil FN-kasse, du sparer både penger og arbeid på det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...