Jump to content

kjempe pris på schultz & larsen


Bjørn (45 win mag)

Recommended Posts

Et lite søk gir dette svaret om import fra nabolandet...

 

Holder med Norsk våpensøknad. Den svenske våpenhandleren ordner exportlisens ut av Sverige.Den har kostet 400 kr. Dra innom Norsk toll når du har hentet børsa. Der betaler du Norsk moms og Leverer våpensøknaden. Tollen sender den videre til ditt politikammer og du får våpenkort. Den svenske momsen blir trukket fra hos forhandler eller du får tilbake momsen etter at du har betalt den Norske. Litt forskjellig praksis.For min del ble det nesten halv pris på en Hechler og Koch SLB 2000 i Sverige i forhold til Norge

Det forkommer også et Norsk skjema for importtillatelse.Jeg fikk med en slik importtillatelse når jeg søkte om våpen og sa jeg skulle kjøpe i Sverige, det kostet 125 kr.Ifølge Svenskene og hva som står på skjemaet så er denne importtillatelsen kun nødvendig for de som driver med import av våpen i forbindelse med næring. Uansett ingen stor sak og få med dette skjemaet.

Snakk med ditt politkammer om det.

Har forøvrig en Blaser Proff Camo i 8x57, både børse og kaliber anbefalles på det sterkeste.

 

Når jeg kjøpte en drilling hos Torsbo fikk jeg forøvrig skrevet på i kommentarfeltet på søknaden at det dreide seg om import fra Sverige.

 

Er det Classic eller M97DL han selger for 9800?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...