Jump to content

Burris Euro Diamond 3-12x56


308win

Recommended Posts

Har 4 stk Burris kikkertsikter for rifle og ett for pistol/revolver.Alle disse har ballistik plex retikkel,der du kan holde rett på målet med punkter i retikklet på hold opp til 700m.

Den største jeg har er en Euro Diamond 8-32x med 30mm rør.Den er ikke verdens sterkeste i dårlig lys ,men er helt på høyde, om ikke bedre enn leupold i klarhet/skarphet.Jeg eier også 3 stk leupold kikkerter.

Det ser ut til å være et solid sikte med god skuddfasthet .Så kommer det beste .PRISEN.Burris siktene er relativt rimelig .

Kjøpte en 4,5-14x 42 på E-BAY ,den kosta meg kr 2900 levert med moms og frakt. :P

Opp i mot meopta vet jeg ikke ,da jeg ikke kjenner til noen som jakter med meopta.Har kikka i noen meopta sikter ,men har aldri eid noen selv.I klarhet/skarphet er nok ikke Burrisen noe dårligere ,men i mørke omgjivelser må de sammenlignes side om side for å få en konklusjon på hvem som er best.

Link to comment
Share on other sites

ok takk for innlegg. prismessige er de vell like. burrisen går for ca 6500, veil 11999,- kontra Meoptaen til 7500, veil 10500! Fortsatt veldig usikker, men mulig det ikke spiller så stor rolle, da jeg får inntrykk av at de kansje er veldig like og stiller i samme klasse! Om ikke noen andre har annen erfaring?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...