Jump to content

Hvordan demontere sluttstykket på Sauer 202?


Wadcutter

Recommended Posts

Vet ikke om jeg klarer å beskrive dette på en god måte, men jeg kan prøve. Under, bak på bolten er en tapp (indikator) som viser om bolten er spent opp eller ikke når den sitter i våpnet. Når man skal demontere hektes denne mot en kant, eller man bruker et egnet verktøy til å trekke denne bakover, samtidig som man vrir bakre del av bolten. Da løsner boltens deler, og man kan plukke den fra hverandre og komme til tennstempel og tennstempelfjær.

 

Det følger også med en umbrakonøkken til 202 (vanligvis med et rødt plastbelegg). Denne har en rund ende. Den stikker man inn i hullet bak på bolten for å få kraft til å vri delene på plass igjen når man setter de sammen.

 

Jeg har ikke bolten foran meg nå, så det er kanskje ikke så godt beskrevet, men dette er hva jeg gjør når jeg en sjelden gang demonterer bolten.

Link to comment
Share on other sites

takk jack. Det funka fint.

Har du sluttstykket liggende på "ryggen" med hevearmen mot venstre må du vri bakre del av sluttstykket til venstre. Du må holde den tappen tilbake slik at den ikke går ned i sporet som den skal til vanlig.

Det var mye rusk i sluttstukket, men det er vel ikke uvanlig etter over 1000 skudd og fire år uten puss av tennål :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...