Jump to content

Erfaring med KMR S-02 22 LR OR 6''?


Morten477

Recommended Posts

Hei, jeg og fruen er nylig begynt med skyting og skal snart kjøpe våre første våpen. Skal kjøpe 22 kal fin pistol først.

Vi tenkte litt på HAMMERLI X-ESSE SF SPORT som er grei i pris å virker som greie våpen til fin pistol klasse.

Men jeg liker best 9mm og så KMR S02 er 22kal og fåes i 6" løp som så veldig kul og interessant ut. Har noen her erfaring med denne pistolen om den er noe konkurransedyktig for 1 hånds skyting? 

Jeg tenker å kjøpe en 9mm cz shadow2 og denne KMR ser jo veldig lik ut. Men litt redd for at jeg kommer til å angre hvis den er vanskelig å skyte med vs de 22kal med sånn ergonomisk skjefte (om jeg skriver det riktig) 

Link to comment
Share on other sites

Uten å ha prøvd denne det er snakk om her, så vil jeg si det oftest er ganske stor forskjell på 22kopi av større våpen mot "bane22 pistoler/stiftemaskiner/rørtenger/ergonomiske grepspistoler. 

Grepsvinkel er en av de, grep som er lettere å forme til egen hånd, siktemidler, vekt/balanse, siktelinje, løpshøyde osv. 

Link to comment
Share on other sites

Hvis målet ditt er å treffe best mulig, ikke bare ha det gøy, så må du ha et våpen med ergonomisk skjefte for å hevde deg i finpistol. Det finnes noen få personer som skyter meget bra uten et slikt skjefte, men de er allerede ekstremt gode skyttere. En finpistol beregnet for konkurranser har som du påpeker et annet grep, men den har også en helt annen lengde, siktelinje og rekylopptak. Hvis du ikke har et budsjett som tillater kjøp av ny Pardini SP22, Walther GSP 500, Feinwerkbau eller tilsvarende så finnes det mye pent brukt på Finn. Våpen i dette kaliberet er tilnærmet uslitelige så et brukt våpen kan fungere like bra som et nytt. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...