Jump to content

Sauer STR stokk til "gammel 202" (200)


sako.

Recommended Posts

Jeg har en Sauer 200, forgjengeren til 202, og skulle gjerne hatt meg en jaktfelt stokk. Problemet er at siden jeg har sikring av og på ved avtrekkerbøylen, og ikke sikringen på låskassetangen passer hverken KKC, Tyristubben eller orginal jaktmatch stokk. Låskasse tangen på en 202 er lengere enn på kassa mi.

Så fikk jeg se at på STR kassa er fremre skrue i låsekassa festet på samme måte som "mutteren" til forskjeftet / styretappen til pipa. Altså i fremre skrue på pipeklemma.

Bakre låskasseskrue går skrått opp igjennom pistolgrepet på STR`n, men her ser det ut som om man kan borre seg et hull på skrå inn over "tommel grepet" på STR stokken, og på den måten få festet 200/202 kassa.

Må sikkert til med Dremmel tool, og ev bedde kassa, men burde kunne la seg fikse på en relativt enkel måte.

Feste mutter/styretapp til fremre låskasse skrue står i dele lista til Landrø, og koster ikke mange kronene. Bor og drill henger i Furtebua..

Noen som har prøvd denne løsningen tidligre?? Ideer?

Link to comment
Share on other sites

Tjaaa, de skal i utgangspungtet 7400kr hos Landrø for komplett TS Jaktmatch stokk til 202. Hvis de da i tillegg skal spesial tilpasse en stokk til låskassa mi kommer nok en slik løsning på tett oppunder 10.000kr før jeg har ny stokk. Da kan jeg jo like godt kjøpe meg en brukt komplett STR200....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...