Jump to content

Ny stokk på Howa (bilder)


GB

Recommended Posts

Har hatt en Howa 1500 med svart plaststokk et par år nå, men blei ikke helt fornøyd med stokken. Den var god å holde i, men for myk og gummiaktig.

 

Bestilte derfor ny laminatstokk tidligere i høst fra http://www.rifle-stocks.com/ Hadde hørt om lang ventetid på endel stokker derfra, så jeg tok kontakt, og fant ut at de hadde den jeg ville ha på lager. Den kom i posten iløpet av et par uker.

 

Deretter var det bare å gå på med sandpapir, dreml, stålull, olje og epoxy. Stokken hadde endel forholdsvis dype maskineringsmerker, og jeg kunne nok med fordel brukt mer tid på pussejobben, men det er tross alt ei bruksbørse. Må nok gå ennå noen runder med olje framover.

 

I dag var det ut for å prøveskyte. Hadde tenkt å ta med kamera, men regn/sludd gjorde at jeg heller knipsa noen bilder når jeg kom inn igjen. Spetakkelet har nok blitt tyngre etter forvandlinga, og veier nå såvidt over 5 kg (uten tofoten, som stort sett brukes ved puss).

 

DSC_0300.JPG

Fargen er brun...

 

Howa2.JPG

Og stokken kalles Safari Monte Carlo (hvis jeg husker rett...)

 

Howa1.JPG

God å skyte med var den i alle fall.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...