Jump to content

Bassettreff i Skotselv


vilma

Recommended Posts

Det blir et Bassettreff hos meg 9-10mai. Se Petittråden for mer info.

 

Tar meg friheten til å kopiere fra petittråden:

 

Det blir et Bassettreff hos meg den 9-10mai. Det blir ringtrening, blodsportrening, grilling, juging, skryting, juging igjen, og noe godt og drikke. Det koster ingenting for alle tar med seg det de vil ha selv. Skal prøve å skaffe en utstillingsdommer til ringtreningen, så kan vi også ha en liten uhøytidelig utstilling med premier. Dette vil foregå på en gammel setervoll et stykke inne på skogen, vollen ligger helt nede ved et vann. Bilvei helt frem(25kr i bompenger). Ta med bikkje og kjærring og møt opp.

 

Send meg pm eller ring hvis du vil være med.

Mitt nr 91167494

 

Bassethilsen Leif R

............................................................................................................................

 

Passer det med alt annet hadde det vært utrolig morsomt og møtt opp med Birk - fauve.

 

Bra initiativ!

Link to comment
Share on other sites

Hmm, har hørt med et par av gutta her oppe i nord, ser ut til at vi ikke klarer å prioritere dette eller Hokksund i år... Men til neste år er bikkjene forhåpentligvis jaktprøvepremiert og da er iallfall Hokksund høyaktuell igjen. Skitt med bikkjer som fyller to år en måned etter Hokksund i år, i forhold til en vei mot et evt championat. Ja ja... Skal ikke lukke alle dører da.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Nå begynner ting å flaske seg, det er mange som vil komme.

Dette blir sikkert koselig. Jeg har fått dommer Roy Otto Fredriksen til å holde ringtreningen og det uoffisielle hundeshowet, han skal lære oss hvordan vi får fram det beste i hunden vår på utstilling. Vi kommer til å ha med et dressurband, så det er kanskje en mulighet til å få dressert hunden mot sau. Det er også flere som er blodspordommere her,så det er også mulig å få tatt en blodsporprøve på søndag, dette er litt jobb så de som vil gå må nok regne med å måtte være med å legge spor for andre ekvipasjer. Vi skal lære blodsporlegging på lørdag, har du med litt blod og en rådyrskank, så er det veldig bra.

 

Håper vi sees.

 

Hilsen Leif Rakkestad

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå tror jeg vi er oppe i 35 hunder, så dette er kjempebra. Litt mer av tidsskjemaet er på plass også: Fredag 8/5 kommer de fleste,da skjer det ikke noe annet enn opprigging av telt/vogn++

og litt sosialt.

 

Lørdag: Vi begynner med litt ringtrening ved 11tiden, litt senere ca kl 13.30 blir det et uoffisiellt hundeshow med Roy Otto Fredriksen som dommer, premie til de som har lært mest om hvordan stille hunden sin for dommer. Utover ettermiddagen lærer vi å legge spor, de som ikke har gått noen spor med hundene sine før kan gå noen enkle utover kvelden. Det vil også bli lagt ut noen fullengda spor som skal brukes på søndag. På kvelden blir det sosialt igjen.

 

Søndag: De som skal gå blodsporprøve gjør det fra kl11-13 etterpå kan de som vil bli med ned til bygda å få strømmet hunden sin mot sau, dette holder vi på med til alle som vil prøve har gjennomført.

 

Veien opp til plassen går opp fra Åmot sentrum(ca 5km opp fra asfalten), jeg skal prøve å merke veien så godt jeg kan. Det er en el-bom på veien som koster 30kr, det er kun myntinnkast(ikke kort).

 

Håper vi sees.

 

Hilsen Leif Rakkestad tlf 91167494

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Dina og jeg driver å "surrer" med litt blodspor om dagen........

Tar gjerne ett prøvespor på søndag jeg.........skulle hun klare det, er det TOPP, hvis ikke tar vi det som trening :mrgreen:

 

Blitt så som så med ringtrening :oops: Så det skal bli morro å trene litt på det til helgen...

Dina og jeg stiller i hvertfal hos "Basset-Leif" på lørdag!

 

Tar sef. med noen liter med blod og skanker...... :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har fått tak i en stor grill i dag, så den kan alle bruke. Tror vi legger noen spor på fredag også, så det kan gåes noen prøver på lørdagen. Husk at vi bare er tidlig i Mai, så det kan jo være lurt med noe godt og varmt tøy. Isen er iferd med å gå, så det er en alle tiders mulighet til å få noen ørreter, det er mange vann som har bra med fisk i umiddelbar nærhet. Fiskekort får man ved bomkassa. Dere kan se plassen på www.norgeibilder.no, søk på KJELLERHALSEN, ØVRE EIKER. Der ser dere alle vannene rundt i området også.

 

Vi sees.

Link to comment
Share on other sites

Lykke til med treffet Leif :)

Kjedelig at det skulle være samme helgen som NKK i Kr.Sand. Nikita mangler bare stor Certet nå, så vi må ta de utstillinger vi kan.

Men vi kommer til Hokksund.

Hadde det vært en ide å ha det helga føre eller helga etter Hokksund. Om det skal bli flere treff? Så kunne vi langveis fra tatt det som en ferie å fått med oss begge helgene :roll:

 

Dere er flinke der på østlandet å få til ting. Vi sørlendinger er så treige :lol:

Så hvis det er sørlendinger her som vi være med å stelle i stand noe, så er jeg veldig klar for det

 

Hilsen Renathe

Link to comment
Share on other sites

Dette ser ut til å bli en folkefest, hvis alle som sier de skal komme gjør det, så må vi vel være borti 40 hunder. Har tenkt at vi bruker hele setervollen som telt/vogn/bobilleir, så tar vi ringtreningen på en stor parkeringsplass 600meter unna. Det er fortsatt igjen noen små snøflekker, skal se om jeg får fjernet de. Veien opp mot plassen heter Mælumveien.

Link to comment
Share on other sites

Må nok en gang takke Wilma for en kjempehelg :D

Det var sabla morro,og nyttig for oss som ikke har frekventert så mange treff før.

Trivelige folk, mye flotte bikkjer og masse bikkje/jakt-prat :D

Fikk mye råd og tips fra de mer drevne og erfarne, både med hensyn til spor, utstilling og generelt hold av Basset!

Mye morro rundt bålet på kvelden var det også.

 

Mvh.

Griffon og Watson

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...