Jump to content

Zastava "mini mauser" 223


kribb

Recommended Posts

Har en Zastava "mini mauser" med trestokk,

Stokken er brun, den virker liksom "litt sprø"(hvis dere skjønner hva jeg mener), noen som har erfaring eller vet hva jeg kan behandle stokken med for å få en bedre finish?

Link to comment
Share on other sites

Min stokk var også "tørr" så jeg kjøpte en flaske brun stokkolje som jeg smurte inn stokken med for så å polere den bort igjen neste dag, gjentok dette en rekke ganger til jeg syntes stokken sluttet å trekke til seg olje.

Det er en rekke forskjellige merker og oppskrifter og hjemmelagde oljer og blandinger som kan prøves og brukes, du må bare prøve, men det kommer sikkert mange gode råd i tråden.

Dette var 3 år siden jeg gjorde, så jeg tror jeg skal kjøpe en flaske til og kjøre samme prosedyre før revejakta begynner i juli :wink:

Eller er jeg kjempefornøyd med min "mini mauser" etter at jeg har beddet, polert og justert avtreket, den samler kjempe greit med stort sett alt av kjøpes amo som jeg hitils har prøvd, den er det geværet som oftest får komme ut på tur og jeg og dachsen gleder oss veldig til høstens jaktøkter :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...