Jump to content

Slark i lyddemper


palle

Recommended Posts

Kjøpte ny demper og når jeg skrur den på så merker jeg slark i gjengene ,nesten helt til den stopper i brystningen.

Vil dette gjøre noe for hvor rett den er på løpet ?

Kan dette være en mulighet for att den skrur seg av/løsner under skyting ?

Bør jeg sende den inn til ny gjenging ?

Link to comment
Share on other sites

Har du gått fra A-Tec til Hausken eller motsatt? Vet at flere børsemakere "tilpasser" gjengene etter hvilken produsent det er. 14x1,5 er mer problematisk, var jeg deg ville jeg bare prøvd. Brystningen skal sørge for at den står konsentrisk om løpet (og ikke pipa). Stram den til med håndmakt og se gjennom pipa. Prøv ev. med en pussestav.

Link to comment
Share on other sites

9 minutter siden, Ei tohi varjata skrev:

Har du gått fra A-Tec til Hausken eller motsatt? Vet at flere børsemakere "tilpasser" gjengene etter hvilken produsent det er. 14x1,5 er mer problematisk, var jeg deg ville jeg bare prøvd. Brystningen skal sørge for at den står konsentrisk om løpet (og ikke pipa). Stram den til med håndmakt og se gjennom pipa. Prøv ev. med en pussestav.

Har gått fra a -tec til hausken,kikket gjennom pipa og det ser greit ut.

Ett spørsmål til : den plastikk ringen som følger med demperen ,hvor nøye skal den tilpasses og hvordan skal den tilpasses ?

Edited by palle
Link to comment
Share on other sites

Anbefalt klaring er 0,1-0,2mm mellom ringen og pipa. Rull en seddel og før inn for å teste. Sandpapir rundt en dor fungerer greit, ev. dremel på lav fart med fin pusseduppeditt. Det viktigste er at den ikke er i kontakt med pipa, den er kun for å støtte ved et dunk eller slag. På A-Tec kan man fjerne plastringen ved hjelp av låseringtang, er det likt på Hausken?

Link to comment
Share on other sites

2 minutter siden, Ei tohi varjata skrev:

Anbefalt klaring er 0,1-0,2mm mellom ringen og pipa. Rull en seddel og før inn for å teste. Sandpapir rundt en dor fungerer greit, ev. dremel på lav fart med fin pusseduppeditt. Det viktigste er at den ikke er i kontakt med pipa, den er kun for å støtte ved et dunk eller slag. På A-Tec kan man fjerne plastringen ved hjelp av låseringtang, er det likt på Hausken?

 

3 minutter siden, Ei tohi varjata skrev:

Anbefalt klaring er 0,1-0,2mm mellom ringen og pipa. Rull en seddel og før inn for å teste. Sandpapir rundt en dor fungerer greit, ev. dremel på lav fart med fin pusseduppeditt. Det viktigste er at den ikke er i kontakt med pipa, den er kun for å støtte ved et dunk eller slag. På A-Tec kan man fjerne plastringen ved hjelp av låseringtang, er det likt på Hausken?

Ser ut til att ringen har gjenger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...