Jump to content

Ladedata .38 special/.357 mag 158grs CMJ kuler


cult

Recommended Posts

Kan noen hjelpe meg med gode ladninger med de komponentene jeg har liggende?

 

Jeg har:

 

Frontier 158 grs CMJ kuler

vv n310 og n160 krutt 

magtech tennhetter

.38 special og .357 mag hylser

 

Skal brukes i en S&W 686(-6) 4’’

 

Er i første omgang ikke ute etter å oppnå noe faktor krav, men heller god presisjon, og ikke alt for slappe eller alt for hissige ladninger. 

 

Etter litt research har jeg funnet ut at det burde være innafor med .38 hylser og 4,0 grs n310 og har ladet opp 50 stk slike med COL på 38,2 mm, men jeg har ikke testet disse enda. Har dere som har peiling/erfaring noen innvendinger mot denne ladningen?

 

Så da lurer jeg på om noen kan komme med tips til forbedring ift kruttmengde og evt COL på denne ladningen jeg har kommet frem til, evt i .357 mag hylser, og om noen har kunnskap/erfaring/anbefaling ift kruttmengde ved bruk av n160 krutt i ladninger med samme kule. 

Edited by cult
Link to comment
Share on other sites

går ut fra du mener N110?  

 

jeg brukte VV data for for 158 grs mantla kuler i min Ruger GP100.   Har i senere tid hørt at disse kulene ikke er glade i alt for heftig fart/trykk så har moderert meg litt. 

 

Ser Vihtavuori har tatt bort N310 ladningene fra lista si i 38spes.   VJ lister opptil 4 grains med 158 bly: 
https://www.nb.no/items/bb08ab0e872144124b30f0aba4f29492?page=711

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...