Jump to content

Hi-hund


Kik

Recommended Posts

Jeg har bare erfaring fra èn foxterrier fra da jeg selv var guttunge, og den ble IKKE brukt til jakt så den hadde nok ikke blitt trent så mye på de egenskapene, om det gjør noen forskjell; men den var i alle fall en flott familiehund.

 

Vi fikk den gjennom foreningen for omplassering av dyr, den hadde blitt vanskjøttet ganske stygt og ble ikke så lenge hos oss før den døde, men likevel, vi hadde den et par-tre år og det var en fin opplevelse.

 

Den var glad i kos og trivdes godt inne i sofaen sammen med familien, samtidig som den trengte mye mosjon og det gjør jo ofte barn og, så det passet helt fint :-) Den godtok meg som sjef, selv om jeg bare var 10 år da vi fikk den, det med hunder og barn kan jo ellers bli litt utfordrende.

 

Det er den tøffeste bikkja jeg har vært borti noen gang, hun dro rett gjennom de verste tornekrattene når noe fanget oppmerksomheten. Hun kom ut igjen og så ut som et pinnsvin, men virket som alle tornene ikke affiserte henne det minste, selv ikke når vi satt med tanga og nappet dem ut.

 

Jeg har kun erfaring fra denne ene Foxterrieren, men jeg hadde ikke hatt skrupler jf å satse på en etter den vi hadde :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...