Jump to content

Millet 6-25X56


deerkiller

Recommended Posts

Både høyde og side er likedan at unbrakoen ikke kan skrues ut uten makt,noe jeg ikke tar sjangsen på.Når skruen er løsna kan jeg holde igjen turreten og skru med unbrakoen og jeg hører klikkjusteringa klikka iveg.

Må man bare telle omdreininger på tårnet fra innskutt posisjon og ned til bunnen og merke seg hvor mange omdreininger det er eller kan man stoppe/bunne kikkerten på annet vis i innskutt posisjon?

Er kikkertene deres av samme type repeterbar på klikka slik at den kommer tilbake til nullpungtet?

Ser jo ok ut men er enormt stor denne kikkerten.Kikkerten kom stygghøgt opp fra løpetpå en sauer 200 med de medfølgende montagene.Har bestilt lavere montager på E-BAY.

Link to comment
Share on other sites

Da er Milleten innskutt og nulla etter kjetilh sin beskrivelse og det fungerte godt.Testa litt på repeterbarhet på tårna.Innskutt på 100m og ratta ut til 650meters gongen og tilbake til 100m.Kikkerten hadde samme treffpungt.Syntes klikka var litt vassne,men det var før jeg oppdaga at tårna gikk an å låse med en kontramutter og denne hadde vært litt tiltrekkt.Genialt at kikkert tårna kan låses.Greit å kunne skru,men med milldotretikkel med 1/2 mill streker er det rimelig enkelt å låse tårna og holde over etter en tabell fra PCB.Milleten har ikke medforstørrende retikkel.Ellers er kikkerten bra optisk.Samenligna med en Nightforce 12-42x56 og kunne ikke se noe forskel.

Montage ringene som var med er veldig høye.Har bestilt lavere ringer.Med sunshaden montert er dette et enormt stort sikte,og ikke noe som er egna tiljaktbruk.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Har du fått de nye ringene, hvilken høyde bestilte du dem i?

 

Har bare funnet orginale Millet ringer og et sett fra vector optics i 35mm

Link: http://www.ebay.com/itm/Vector-Optics-H ... 19c5cbdb95

 

Disse fra vector er ca 10 mm lavere enn Millet ringene.Har fremdeles godt med luft under okularet og pipa.

 

Siktet kom seg på 520 USD + 960 blodsugerkroner fra staten.Tisammen ca 4000kr

Siktet veier 2,2 LBS ca 997 gram med linse deksel.Har ikke veiet mitt om det er med sunshade eller uten.

Dette siktet er enormt stort,og totalt uegna til bæring på jakt.

Har nå satt på en 20 moa picatinny skinne på saueren men den kunne godt ha vært enda mere elevert bak ,da jeg har flere runder på rattet til siktet er i bunn.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Millett'n, den er ikke uegna til jakt, jeg bærer da en 72mm zeiss som er mye tyngre.

Jeg fant noen montasjer på Ebay, som koster 35 usd og er så lave at det er 6mm klaring fra kikkerten og ned i løpet.

Kjøpte min på Millett på Ebay, og den kom på 2500,- levert på døra. Ingen blodsuger penger. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Millett'n, den er ikke uegna til jakt, jeg bærer da en 72mm zeiss som er mye tyngre.

Jeg fant noen montasjer på Ebay, som koster 35 usd og er så lave at det er 6mm klaring fra kikkerten og ned i løpet.

Kjøpte min på Millett på Ebay, og den kom på 2500,- levert på døra. Ingen blodsuger penger. :)

Hvem kjøpte du din fra?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Millett'n, den er ikke uegna til jakt, jeg bærer da en 72mm zeiss som er mye tyngre.

Jeg fant noen montasjer på Ebay, som koster 35 usd og er så lave at det er 6mm klaring fra kikkerten og ned i løpet.

Kjøpte min på Millett på Ebay, og den kom på 2500,- levert på døra. Ingen blodsuger penger. :)

 

Syns du den er klar og grei i linsene og lett og fokusere eller ?

Link to comment
Share on other sites

Den er klar og grei så lenge du ikke knepper turret'n helt i bånn eller topp. På min kikkert er den litt uskarp ca 2 runder fra bånn, og 1 runde fra topp. Men da er jeg på 1700 meter.

Min blir uansett skifta ut med en IOR 12-52x56 til 10x prisen av Millett'n.

Link to comment
Share on other sites

Samenligna med en Nightforce 12-42x56 og kunne ikke se noe forskel.

???

Nightfororce optikken er ikke synlig bedre når du ser i kikkertene side om side.Tror du betaler for bedre kvalitet i justerings mekanismen på tårna for, den er gaske sikkert atskillig bedre på Nightforce enn Millet

Dette vil vise seg om noen år og hundrevis/tusenvis av runder skruing på tårna.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Dere som har handlet fra Millet-Duden ovenfor her... De ringene som følger med. Passer de oppå Weaver montasjer? Eller for å spørre litt anderledes. Har Weaver og Picatinny samme dimmensjoner/ bredde? Har bestilt Picatinny, men den kommer ikke før om en stund. Så tenkte jeg at weaver fikk duge ett par uker.

er forresten veeeldig spendt på når den kikkerten kommer. Nå har`n i flg Tracking på ebay, liggi i Portland i snart 2 uker :? Litt forskjell fra hva som var antydet da jeg betalte røret. (5-7 dager)

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk endelig den Millet`n i dag. Jeg hadde ikke forventet Zeiss eller Swaro kvalitet, langt i fra. Men helt greit sikte til den prisen synes jeg. ($31,21 som det sto på lappen :wink: ) Men å sammenligne den med en NightForce blir litt drøyt i mine øyne. Men det er jo slik at vi alle har forskjellige meninger, og skal ikke alltid være enige i alt. Litt plunder med å få montasjene (som er drithøye) til å passe på 700`en og weaver klakkene. Men med list og lempe, fil, fres osv gikk det da på et vis. Forhåpentligvis er picatinny i postkassa snart. I morra skal tuten prøves, så da får vi se om`n dug :D

Får man picatinnyskinner til Sako L579, forresten? Eller funker det om man freser ned vaffelmønsteret og montere en flat universal pica-skinne?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...