Jump to content

Browning dura touch


Tor-Arne

Recommended Posts

Hei folkens😃Har Kjøpt meg min første rifle, en Browning x bolt NL Black 308w. Er kjempefornøyd så langt og spesielt kvaliteten føles god! Satte meg ned med manualen her om dagen og merket meg spesielt anvisningene ang Dura Touch belegget på stokken. I manualen står det at belegget kan skades av solkrem , mygg middel, solventer og våpenolje.. 🤔ble litt paranoid når jeg leste dette.. tok ett Google søk på saken å ble vel ikke veldig beroliget av det som sto om dette belegget. Fant en del skrekkhistorier fra amerikanske forum om belegg som flasser av som gammel maling, eller belegg som blir seigt som tygge gummi.. har noen her på berget erfaringer med holdbarheten på dura touch? Jeg har fått en lite merke i belegget på min. Aner ikke hvordan men det er der, 😳ingen krise så lenge dette ikke utvikler seg. Har noen erfaring på om små skader som dette er starten på et senere problem?

på forhånd takk for svar😃

E412A27C-3879-4E51-A401-86F71FB64463.jpeg

BBEAA401-6ECD-483B-A029-D7C4C7C80635.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Hei! 

 

Jeg har en x bolt med dura touch. På denne har jeg en bearproof kolbeforhøyer. Jeg har fått skrapet av litt av belegget på stokken når jeg har skullet ta av kolbeforhøyeren.  Dette så jeg for et par-tre år siden, og det har ikke blitt verre på den tiden. Jeg har heller ikke opplevd at den har blitt klissete/sticky. 

 

Når det gjelder våpenolje og slikt, så har jeg flere ganger fått solvent og olje på stokken uten at det har skapt noen skader.  Men har såklart tørket vekk søl umiddelbart eller når børsa er ferdig pusset. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...