Jump to content

Hornady GMX på rådyr


SnekkerAndersen

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Lite respons her, så kan jo dele min erfaring med kula selv om det er .308 og ikke .223

 

Har skutt 1 råbukk (ung) samt 2 hjorte kalver med den kulen i 150gr .308, laddet til ca 785m/s tror jeg det var. 

Råbukken gjorde ett byks på 180grader og datt rett ned, perfekt hjerteskudd på ca 80m. Slaktet var også i god forfatning, noe blod mellom hinnene på utgangs siden var det såklart, men ikke noe mer enn man kan forvente.

Begge hjortekalvene ble skutt på bøjakt under måneskin. Den første datt rett ned, igjenn hjerteskudd på ca 50m. Den andre sprang vel 20m fra skuddsted før den ga seg. Fine slakt her også :)

 

I alt veldig fornøyd med kulen, tilogmed min far som jeg jakter med skal begynne og bruke denne kulen i .308 og 30-06, etter ett helt liv med konvensjonelle blyspiss-kuler av alle slag. :) 

Link to comment
Share on other sites

 

Takker for svar. Mulig jeg skal jakte elg til høsten og da tror jeg det blir å prøve GMX i .308🙂 har skutt to ungbukker og ett kje med 180gr Fusion i .308. Alle tre datt i smellen, men syns kanskje det har blitt unødvendig med søl. Kunne selvsagt prøvd andre kuler men har nå gått til anskaffelse av ei rifle i .223 og denne blir mest trolig med på rådyrjakt. Lader ikke selv btw.🙂

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...