Jump to content

Ødelagt sluttstykke


Rogbert

Recommended Posts

Hepp.

Er det noen her som kan hjelpe meg?

Jeg klarte da det kukstykket og ødelegge sluttstykke til min t3 light Links i 6,5x55.

Etter noen undersøkelser så finner jeg da ut at Tikka selger KUN komplette sluttstykker (Har fjæren, tennstempel og hev arm) Dette koster 4800kr, men det ender ikke der....

Det er kun 5 stk børsemakere i Norge som har lov til å "tilpasse" nytt sluttstykke til børsa?, noe som da vil si at den må sendes dit og jobbes på av børsemaker og sendes tilbake. (Sender ikke sluttstykket til private) Tør ikke tenke på hva totalen blir for denne jobben.

 

Da er mitt spm: Vet noen om sluttstykket er likt mellom 308-300WM og 6,5x55, om det er det så kan jeg vel kjøpe meg en ny børse i et av overnevnte kaliber i tillegg, og få den gamle operativ med sluttstykket fra den nye?

Man kan jo bare bruke en av gangen ;)

 

Muligens et idiotisk spørsmål men må nesten sjekke..... :/

Link to comment
Share on other sites

Att dela slutstycke är inget jag skulle rekommendera även om det förmodligen kommer att se ut till att passa.

 

Men ett slutsycke ska inte bara "passa" - det ska vara rätt låsmått (headspace) och klackarna ska bära rätt för att bössan ska vara säker. Så du får hur som ta bössorna till en smed och passa in antingen bössan till slutstycket (vilket i olyckliga fall kräver att pipan sätts tillbaka ett varv och ett nytt patronläge brotchas) eller att ett slutstycke passas in till en bössa (men då förmodligen inte längre passar den ursprungliga).

 

/T

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...