Jump to content

UM 565 SMS 12mp


heidiaw

Recommended Posts

Hei :)

Har investert i viltkamera og får det ikke heilt til å fungere. Får sendt testbildet gjennom, men kameraet tar ikke bilder når noe er foran eller sender bilde på sms kommando. Noen som har råd?

Har telenor abbonement (ringkontant med frifamilie i kameraet), og simkoden er deaktiviert. Får til å sende mms med det aktuelle simkortet har jeg det i en mobiltelefon uten problemer.

Link to comment
Share on other sites

Dersom du får sendt testbildet, så fungerer jo mms funksjonen. Så det er nok heller noe med instillinger av sensoren eller noe.

Har du ventet litt etter du har konfigurert og startet kameraet?

Jeg kjenner ikke akkurat denne modellen, men vet at andre modeller har 5 minutter delay før den er aktiv, for du vil vel ikke ha xx antall bilder av ryggen din, og flere videosnutter av deg selv som forlater plassen?

 

Prøv å la kameraet stå 5-10 minutter etter du har startet det, og se om det DA reagerer når noe kommer foran objektivet.

Link to comment
Share on other sites

Simkode, regner med du mener pinkode? Bare for å ta det banale først. Har du lastet mykvaren fra kameraet over på minnekortet og installert dette på datamaskinen din? Programmet som du finner der skal da brukes til å konfigurere oppsettet for mms/gprs, mener å huske at også sms kommandoen blir aktivert her. Tror den står på "av" som standard.

Når det gjelder sensoren så sjekk at denne ikke står på "low". På husken så mener jeg den finnes under fanen "PIR"

 

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...