Jump to content

Hydrostatisk sjokk


Dekk

Recommended Posts

Dette temaet tok halveis over en annen tråd om lovgiving så følte det var på tide å flytte det hit om det fortsatt er interesse for å diskutere det.

 

Her er min siste post (litt redigert) i den andre tråden:

 

Dette er et ganske betent tema tydeligvis og folk er ganske uenige om det faktisk har en effekt eller ikkje. Og selv folk som er enige om at det forekommer er ofte uenige om hva det skal kalles. Det er ikke alle som liker "hydrostatic shock" og mener det er missvisende på grunn av at shock er en veldig spesifik medisinsk ting. Men ut ifra det eg har snublet over her og der iløpet av noen år så har det etter mine intrykk en effekt. kanskje ikkje dødelig effekt, men skadelig som i potensielt sprengte blodkar i hjernen om man blir skutt i låret eller brystkassa osv. og hjerneblødning er jo ikkje akkurat sundt vet vi. andre mener det har en effekt på sentralnervesystemet slik at man potensielt kan miste bevistheten av det. Men eg er ingen ekspert så kan bare videreforteller det eg har hørt og lest (som kan være feil). Har prøvd iløpet av dagen å finne litt linker anngående temaet men er ikkje helt populært i familie selskap.

 

Noen som har meninger om dette?

 

Intressang link

http://arxiv.org/ftp/arxiv/papers/0803/0803.3051.pdf

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...