Jump to content

Icom Prohunt advanced


Tattooering1

Recommended Posts

Burde funke greit den der.

http://www.digimesta.com/tuote/vhf-radi ... ni/Z30221/

Se om du finner en bedre antenne hvis du står inne i krattet.

 

ICOM har en grei radio til omtrent NOK 3000 som burde duge

http://www.jaktfall.no/produkt/icom-jak ... t-advanced" target="_blank

 

Selv klarer jeg meg helt fint med den billigste Baofeng og en litt lang antenne.

 

En jaktradio skal ikke ha all verdens rekkevidde.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Har brukt denne radioen i høst sammen med Peltor WS Sporttac hørselvern koblet til via Bluetooth funksjonen.

Grinebitermodus PÅ:

Rekkevidden og lyden er suveren med lang antenne, men det er en feilkonstruksjon på radioen, når man ikke kobler til øreplugg fysisk kuttes ikke lyden i høytaleren på radioen.

Oppdaget dette selv når jeg syntes jeg fikk en klikkelyd i fra radioen hver gang de andre sendte, tok av meg hørselsvernene og hørte at det klikket fra høytaleren på radioen som lå i sekken...

Volumkontrollen på disse radioene går ikke lavt nok ned til å kutte all lyd i høytaleren, derfor må den fysisk kobles ut med en jack i høytaleruttaket.

Jeg fikk en dummy jack tilsendt fra importøren, denne gjør at man ikke får tettet rundt stikkene og da er IP klassifiseringen en vits.

Løsningen ble å kutte denne jacken og tilpasse den til dekselet så jeg fikk koblet ut høytaleren.

Dermed må jeg alltid ha med skrutrekker i sekken i tilfelle at hørselsverna gåt tom for strøm, og jeg må koble til øreplugg.

Hadde jeg vært klar over dette i forkant hadde jeg tatt noen andre valg, en av de andre på laget har samme radio og hørselsvern og har samme problemet, og brukte kun ørepluggen på elgjakta i høst på grunn av dette.

Grinebitermodus AV:

Dersom du ikke kommer til å bruke bluetooth funksjonen er den fin, men bortkastet å betale ekstra for bluetooth om du ikke trenger andre av funksjonene på denne radioen.

 

Nofish

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...