Jump to content

Støkkjakt på Gråsida Voss -oktober 2014


ptjornevig

Recommended Posts

Hei

 

Har forhåpentligvis gleden av å skulle på jakt på gråsida ved Voss til helgen som kommer og om det er vejr til å gå i fjellet!

 

Har ikke prøvet å jakte der før,men har lest beskrivelser av terrenget. Er det noen her på kammeret som har vert der i år og som kan gi meg litt tips da dette er min andre tur på rypejakt (første tur endte uten fugl)?

 

Er det noe fugl på Voss i år ?

 

Mvh

 

Peter

Link to comment
Share on other sites

Hei :) Ja da var jakta i gang på gråsida og,jaggu godt var det,da det kan ta en del av presset på andre områder på Voss.

Terrengene(et) som åpner først er det mer folk en fugl!!Isje bra!!Meen for og prøve og svare på det du lurer på,ja det er greit/godt med fugl i år,omtrent som Ifjor.Men for gråsida spesifikt vet jeg ikke siden jeg ikke jakter akkurat der,virker og som om det er litt lokale variasjoner og.Men spør iveg så ska jeg svare så godt jeg kan :D

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Takk for svar. Jeg var på jakt der oppe i helgen og ganske som at du skriver var det mange jegere deroppe. Jeg var selv i den første del av terrenget med en kamerat. Vi så tre ryper på en hel dag og skjøtt en hare og observerte ytterligere en.

 

Det smelte stort sett alle vegner så det må ha vore mye fugl på de andre plassene enn nett det fjellet vi var på... Skal opp ditt igjen om 14 dager så mon ikke at det bliver bra med rype da når vi skifter fjell!!! :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hei.

 

Ser tråden er gammel, men håper på svar allikavel. Dere som har vært på gråsida, har dere noen tips til hvor man bør gå opp i terrenget? Og gjerne hvor i området det kan være greit og gå?

 

Takker på forhånd for svar.

 

Morten

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...