Jump to content

Start/max-ladning 70 grain Barnes TSX


Knotte

Recommended Posts

Håper noen kan svare deg på det. Jeg har N140 i hus, men kjøpte RL15 til denne kula, av mangel på data. Av samme grunn, kjøpte jeg IMR-4064 til 168 gr. TSX til 30-06. Skjøt forresten en okse med denne i dag.

 

Her er fra et amerikansk forum: My 70gr TSX load is with 24.0gr of N140. Lake City brass, Remington 7 1/2 primer and a COAL of 2.250". I get an average muzzle velocity of 2723 fps out of my 16" LMT MRP.

 

Dette tror jeg begynner å nerme seg max ladning. Hadde nok started en ladestige med 22 grains tenker jeg.

 

***Disclaimer***

Jeg har IKKE drevet med dette i lengre tid, og som du ser over, valgte jeg å kjøpe krutt med dokumenterte data av Barnes.

Link to comment
Share on other sites

Fikk ladedata på mail fra Barnes, men de hadde ikke for N140. De hadde blant annet for Varget, og denne skal visstnok være tilnærmet N140 i følge en tabell jeg fant. Da blir startladning 22,5 og max 24,5. Col er oppgitt til 2,250", som skal bli 57,15mm.

Jeg kommer tilbake med rapport over hvordan det har gått.

 

Mvh Knotte

Link to comment
Share on other sites

Da er endelig testskytingen unnagjort. Fikk greit resultat (25mm) med 21,5grain N140, og Col 57,4. Dette er akkurat samme ladedata som jeg bruker på 77grain Scenar, og da er hullene kant i kant. Prøvde bare 21,5 og 22,5 grain, men siden 21,5 har samme treffpunkt som Scenar, og 22,5 begynte å spre litt, så orka jeg ikke mer. Skal prøve å kronografere en annen dag når det er bedre lys ute.

 

Mvh Knotte

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...